نسخه چاپی

باهنر: اجلاس تهران پاسخ تهدید۱+۵ است

عکس خبري -باهنر: اجلاس تهران پاسخ تهديد?+? است

نایب رئیس مجلس با اشاره به پیشنهاد مصر در مورد نشست چهارجانبه ایران، مصر، عربستان و تركیه برای حل مسائل سوریه،گفت:امیدواریم این نشست موجب تعدیل مواضع خصمانه برخی كشورها نسبت به دولت و ملت سوریه شود.

به گزارش نما، محمدرضا باهنر با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس عدم تعهد در تهران به مهر گفت:کشورهای عضو جنبش عدم تعهد اکثریت اعضای مجمع عمومی سازمان ملل را تشکیل می دهند؛ بنابراین اجلاس شانزدهم فرصتی است که بتوانند نقش آفرینی خود را در عرصه نظام بین الملل گسترش دهند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به زمان برگزاری اجلاس نم در تهران خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش فشارها ، تحریم ها و تهدید های نظام استکباری بر ایران در شرایط کنونی، برگزاری این اجلاس در تهران پاسخی در برابر تهدیدات ۱+۵ است و ایران باید از این موقعیت با دیپلماسی قوی خود بیشترین بهره برداری سیاسی را ببرد.

وی موضوع صلح و امنیت جهانی را مهمترین محور در دستور کار اجلاس دانست و گفت: جهان عاری از تخاصم و زندگی ملتها بدون ظلم همراه با آرامش از اهداف اولیه جنبش عدم تعهد است که در این اجلاس نیز اعضا باید برای تحقق این هدف بکوشند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، همچنین در رابطه با پیشنهاد مصر در مورد نشست چهارجانبه ایران، مصر، ترکیه و عربستان برای حل مسائل سوریه، گفت: این کشورها مواضع متضادی در مورد سوریه دارند و امیدواریم که این نشست موجب تعدیل مواضع خصمانه برخی از این کشورها نسبت به دولت و ملت سوریه و عدم حمایت آنان از گروههای تروریستی شود.

باهنر خاطرنشان کرد: موضوع تروریسم و امنیت داخلی سوریه یکی از مشکلات اصلی امروز سوریه است که می توان از ظرفیت اجلاس عدم تعهد برای رفع این مشکلات و بازگرداندن امنیت و آرامش در این کشور استفاده کرد.

۱۳۹۱/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...