نسخه چاپی

برد موشك بالستیك "سجیل" چند كیلومتر است؟+مشخصات و جزئیات

موشك "سجیل" قابلیت دسترسی به سرزمین‌های اشغالی و پایگاه‌های آمریكا در خلیج‌فارس را دارد.

به گزارش نما به نقل از شریان نیوز، جمهوری اسلامی ایران در ساخت موشک های بالستیک میانبرد گام های بلندی را برداشته و تولید موشک های بالستیک سجیل یکی از این گام هاست.

موشک "سجیل 2" قابلیت دسترسی به اسرائیل و پایگاه‌های آمریکا در حاشیه خلیج‌فارس را دارد و می تواند در صورت هرگونه اقدام تحریک آمیز آمریکا پاسخی دندان شکنی را به دشمن بدهد.


برد موشک بالستیک

**مشخصات موشک "سجیل"

سجیل موشکی چند مرحله‌ای است، به‌طوری که 2 مرحله انفعال در این موشک صورت می‌گیرد، سپس وارد جو شده و پس از آن در ماورای جو قرار می‌گیرد و در آخر به نقطه هدف اصابت می‌کند.


رویترز درباره موشک های بالستیک "سجیل" گزارش داد: برد موشک "سجیل 2" با "شهاب 3" برابری می کند.

یک کارشناس علوم نظامی آمریکا، سجیل را موشکی ‌می‌داند که زمان درگیری نظامی میان صهیونیست‌ها و ایران، این رژیم‌ را فلج خواهد کرد و سرعت در پرتاب و دقت این موشک را برگ برنده سجیل در برابر سامانه گنبد آهنین می‌خواند.کارشناس علوم نظامی آمریکا بر این باور است که براساس ابعاد این موشک می‌توان برد آن را نیز حدس زد و بر این اساس صحت گفته ایران پیرامون برد و میزان حمل کلاهک جنگی آن توسط ایران تایید می‌شود.

وی می‌افزاید که برد 2000 کیلومتری و کلاهک 1000 کیلوگرمی آن برای این برد کاملا واضح است. موشک سوخت جامد سجیل قادر است، کلاهکی به وزن 1500 کیلوگرم را تا برد 1750 کیلومتری منتقل و هدف را نابود کند.

برد موشک بالستیک

البته نکته دیگری که پوستل به آن اشاره می‌کند، ماشین‌های حمل و پرتاب سجیل هستند که از دید وی ایران توانایی ساخت ماشین‌های حمل و پرتاب موشک‌های سه مرحله‌ای نیز دارد.

وی اذعان می‌کند که ایران در ردیف برترین کشورهای جهان در زمینه طراحی و ساخت ماشین‌های حامل موشک است و قطعا موفقیت این کشور در ساخت ماشین‌هایی با طول دو برابر فعلی برای پرتاب موشک‌هایی بلندتر و سنگین‌تر دور از دسترس نیست.

پوستل در بخش دیگری از گزارش خود می‌گوید که آنچه از بررسی‌های فنی موشک سوخت جامد سجیل بدست آمد، نشان می‌دهد ایران قادر است انواع پیشرفته‌تری از موشک‌های سوخت جامد برای برد 2000 کیلومتر و کلاهک 1000 کیلوگرم یا حتی سنگین‌تر طراحی کند اما ایران نیاز نمی‌بیند که در این راستا برد موشک‌های خود را افزایش دهد.

توانایی ایران را در پرتاب موشک‌های برد 2000 کیلومتر به صورت از راه دور و از سیلو را می‌ستاید و عنوان می‌دارد که ماشین‌های حامل موشک در ایران قابلیت‌های متفاوتی با نمونه‌های خارجی خود دارند
سامانه های هدفگیری ناوبری و هدایت سجیل دقت بسیار بالایی را برای آن به ارمغان آورده اند که برای این موشک ارزش عملیاتی زیادی را ایجاد کرده است.

تا امروز باید سه‌گانه «شهاب»، «قدر» و «سجیل» را نامزدهای اصلی نابودی اسراییل دانست، موشک‌هایی که از فاصله دور به سمت سرزمین های اشغالی شلیک می‌شوند و البته اینها به جز موشک‌های پیشرفته‌ایست که امروز در اختیار مقاومت اسلامی منطقه قرار دارد.

۱۳۹۵/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...