نسخه چاپی

پیشروی‌ چشمگیر ارتش سوریه در غوطه‌های شرقی و غربی دمشق

یك منبع میدانی سوریه گفت: عملیات ارتش سوریه و متحدانش در غوطه‌های شرقی و غربی دمشق و همچنین چندین محور ریف دمشق با سرعت و شدت بالا ادامه دارد.

به گزارش نما، یک منبع میدانی سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه، اظهار داشت: یگان‌های زمینی ارتش سوریه و متحدانش به پیشروی میدانی مهم در محور غوطه غربی در ریف جنوب غربی دمشق و به طور مشخص در زاویه جنوب غربی خان الشیح و زاویه جنوب شرقی این شهرک دست یافتند .

وی افزود: ارتش سوریه همچنین پس از شکستن خطوط دفاعی تروریست‌های جبهه النصره در دیر خبیه، پیشروی‌های سریعی در این منطقه در حومه جنوب غربی دمشق را محقق کردند.

این منبع تاکید کرد: ارتش سوریه و متحدانش ضمن انهدام جنگ افزارهای تروریست‌ها حضور خود را در مناطقی که ظرف 48 ساعت گذشته به سیطره خود درآوردند، تثبیت کردند.

منبع سوری ادامه داد: در غوطه شرقی دمشق نیز نیروی هوایی ارتش سوریه در چندین نوبت پایگاه‌های جبهه النصره و فیلق الرحمن را در مناطق عربین و پیرامون شهر دوما به سوی مزارع ریحان بمباران کرد.

وی گفت: ارتش سوریه با سیطره بر مواضعی در مسیر مزارع تل کردی و رحبه الاشاره و نقاط جدیدی به سمت بیمارستان ابن سینا به پیشروی های خوبی رسیده است.



این منبع افزود: توپخانه ارتش سوریه نیز به شدت مواضع استقرار تروریست‌ها و حطوط تحرک جبهه النصره و احرار الشام را در ارتفاعات شرق زبدانی زیر آتش گرفته است.

یک منبع نظامی دیگر نیز تاکید کرد:‌ در پی حمله تروریست‌های الهامه در حمله به مواضع ارتش سوریه عملیات ارتش در این منطقه ادامه دارد و درگیری های در نقاط العیون و نزدیک کارخانه البیره جریان داشت.

این منبع افزود:‌ عملیات نظامی در الهامه همزمان با تلاش های جدی برای تکمیل پرونده آشتی در قدسیا و الهامه در شمال غربی دمشق جریان دارد و طی چند روز آینده اولین گروه از تروریست ها، قدسیا را ترک و به ادلب منتقل می‌شوند.

این منبع سوری تصریح کرد:‌ تا زمانی که تروریست های الهامه نیز با مایل به تسلیم یا ترک این منطقه نباشند، عملیات نظامی در آنجا ادامه خواهد داشت چرا که آنها به حملات خود علیه ارتش سوریه و غیرنظامیان ادامه می‌دهند.

۱۳۹۵/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...