نسخه چاپی

سعیدی در گفتگو با نما:

فروش زمین به خارجی‌ها به بهانه جذب سرمایه‌گذار! / مقررات در مناطق ازاد نادیده گرفته می شود/ دست مسئولان اجرایی در مناطق آزاد باز است

عکس خبري -مقررات در مناطق ازاد ناديده گرفته مي شود/ مقررات در مناطق ازاد ناديده گرفته مي شود/ فروش زمين به خارجي‌ها به بهانه جذب سرمايه‌گذار!

مناطق آزاد با داشتن شرایط خاص و ویژه باعث شده تا مقرارت نادیده گرفته و بدرستی در این مناطق اجرایی نشوند و دست مسئولان اجرایی در مناطق آزاد بازتر از دیگر مناطق است.

محمداسماعیل سعیدی، در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی نما، در خصوص فروش زمین به بهانه جذب سرمایه گذار خارجی در مناطق آزاد، گفت: دولت نباید با فروش زمین به دنبال جذب سرمایه گذار خارجی باشد چراکه بحث فروش زمین و جذب سرمایه گذار خارجی دو مقوله جدا از هم بشمار می رود.

وی با تأکید بر این مطلب که فروش زمین به اتباع بیگانه زمینه ای برای بروز هنجارهای بعدی در کشور خواهد شد، افزود: اگر دولت قرار است سرمایه گذار خارجی جذب کند بهتر است امکانات لازم در اختیار سرمایه گذار قرار دهد نه این که به اتباع بیگانه زمین بفروشد.

نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو در خانه ملت خطاب به نهادهای نظارتی بویژه نمایندگان مجلس، گفت: بایستی شاخک های نمایندگان مجلس و نهادهای نظارتی هرچه سریعتر نسبت به واگذاری زمین به اتباع بیگانه در جهت جذب سرمایه گذار به حرکت در بیاید و نسبت به این موضوع از خود حساسیت نشان دهند.

عضو کمیسیون اصل 90 در خانه ملت در ادامه در خصوص مضرات واگذاری زمین به اتباع بیگانه جهت جذب سرمایه گذار، تصریح کرد: وقتی زمینی به فروش می رسد مالکیتش در اختیار اشخاص قرار می گیرد و صاحب املاک می تواند هرکاری که می خواهد در محدوده ملک خود انجام دهد، اما واگذاری به شرط سرمایه گذاری موضوعش جدا از فروش املاک است.

سعیدی به سیاست های استعماری کشورهای سلطه گر اشاره و بیان داشت: کشورهای سلطه گر، کشورها را جهت سرمایه گذاری تحریک می کنند و املاک را از کشورها خریداری می کنند و تنها در کشور پذیرنده سرمایه گذار بدنبال اجرایی کردن اهدافشان هستند.و هر زمانی که حاکمیت بخواهد اقدامی در خصوص ملک بفروش رفته انجام دهد، شانتازهایی در جهان علیه کشور حاکم بجریان می اندازند.

وی بار دیگر با تأکید بر این مطلب که ضرورت دارد تا نمایندگان مجلس حساسیتشان را بر مناطق آزاد بیشتر ازگذشته کنند، گفت: مناطق آزاد با داشتن شرایط خاص و ویژه باعث شده تا مقرارت نادیده گرفته و بدرستی در این مناطق اجرایی نشوند.

نماینده مردم تبریزدرخاتمه اذعان داشت: دست مسئولان اجرایی در مناطق آزاد بازتر از دیگر مناطق است.

۱۳۹۵/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...