نسخه چاپی

ابراهیم رزاقی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما:

دولت عزم جدی برای برخورد با مفاسد اقتصادی ندارد / دود فساد مدیران دولتی به چشم فقرا می رود/ ما به یك انقلاب مدیریتی نیاز داریم

عکس خبري -دولت عزم جدي براي برخورد با مفاسد اقتصادي ندارد / دود فساد مديران دولتي  به چشم فقرا مي رود/ ما به يک انقلاب مديريتي نياز داريم.

ما باید مانند چین با مدیران فاسد مقابله كنیم و ریشه كن كنیم و یا اینكه با همین وضع نمایندگان، افرادی در قوه قضائیه و یا دولت در بهترین حالت ادامه پیدا می كند و اگر این وضع اتفاق بیفتند قطعا كوخ نشینان جامعه قربانی خواهند شد و اگر اینان نباشند جامعه نابود خواهد شد.

ابراهیم رزاقی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما ، در خصوص واردات بي رويه به كشور گفت: ما 1500 میلیارد دلار واردات کردیم در طول این 27 سال. آیا واقعا ما کمبود سرمایه داریم یا مدیران ما دچار کج اندیشی شده اند که حاضرند تمام امکانات ما نابود شود اما محتاج به خارجی ها باشیم. منابع مهم انرژی آمریکا در دو کشور آلمان و ژاپن است که به خاطر آن این کارها را می کنند. متاسفانه مدیران ما این واقعیت ها را می دانند اما آن را تلخ نمی دانند. بهتر است پرسید آیا مسئولان بیشتر دغدغه حل مشکلات مردم خود را دارند و یا اینکه به فکر طبقه اشرافی هستند که بیمارند و ثروت و قدرت می خواهند.
وی ادامه داد: چون دولت منافع طبق ثروتمند جامعه را می خواهد تن به وارد کردن دلار آزاد می دهد بدون اینکه مالیاتی از آنها بگیرد. حتی دولت بدهکاران بانکی را به قوه قضائیه معرفی نمی کند
کارشناس اقتصادی با بیان اینکه دولت بايد با مديران فاسد برخورد كند گفت: در جامعه و در همه نهادها و سازمان ها انسان های خوب و پاکدست قطعا وجود دارد اما حجم زیادی از آن ها آلوده هستند. یا ما باید مانند چین با مدیران فاسد مقابله کنیم و ریشه کن کنیم و یا اینکه با همین وضع نمایندگان، افرادی در قوه قضائیه و یا دولت در بهترین حالت ادامه پیدا می کند و اگر این وضع اتفاق بیفتند قطعا کوخ نشینان جامعه قربانی خواهند شد و اگر اینان نباشند جامعه نابود خواهد شد.
رزاقی با اظهار تأسف از اینکه دولت با مديران فاسد برخورد نمي كند گفت: راهکار نظام این است که آبروی این افراد را بریزد و نگذارد که رشد کنند و یا با دوام این شرایط و دلارهای نفتی خودمان را دچار خودتحریمی می کنیم. هر دوری پاکسازی نیاز دارد. علت اینکه دولت هایی مثل چین پرباجا مانده اند این است که مرتبا پاکسازی را انجام می دهند و نکته دیگر اینکه آنان امکانات دولتی را در اختیار بخش خصوصی نمی گذارند اما در ایران عکس آن صادق است و امکانات در دست بخش خصوصی هست که تولید برای آن سودی ندارد و فقط شاهد واردات هستیم. دولت روحانی یک میلیارد دلار واردات کالا و خدمات داشته است. ما با این سرمایه می توانستیم 20 هزار شغل ایجاد کنیم. فلذا ماحصل بحث اینکه ما نیاز به یک انقلاب مدیریتی داریم.

۱۳۹۵/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...