نسخه چاپی

خط 5 مترو تهران بهسازی می شود

سومین جلسه پروژه بهسازی خط 5 مترو تهران با حضور اعضای این پروژه در ساختمان مركزی شركت بهره برداری مترو تهران برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از مديريت ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه، صبح امروز جلسه اي با حضور مديرعامل، قائم مقام و اعضاي ستاد پروژه بهسازي خط 5 شركت بهره برداري تهران برگزار و طي آن هماهنگي هاي لازم براي آغاز عمليات بهسازي صورت گرفت.

دكتر محمد احمدي بافنده با تاكيد بر اين موضوع كه براي اولين بار است كه در ايران پروژه بهسازي براي يك خط قطار برقي صورت مي گيرد اظهار داشت: هجده سال از بهره برداري از خط 5 مترو تهران مي گذرد كه طي اين زمان باعث شد تا بهسازي كلي اين خط مورد توجه قرار گيرد.

وي با بيان اينكه اين پروژه از چند منظر مورد اهميت است تصريح كرد: تردد زياد و طول خط 5 مترو بر اهميت بهسازي آن مي افزايد ضمن آنكه اين خط از قديمي ترين خطوط بهره برداري شده مترو است و تاسيسات آن بايد بر طبق استانداردهاي جهاني هر چند سال يكبار مورد بازبيني و بهسازي قرار گيرد.

احمدي بافنده ادامه داد: اهميت انجام اينكار به اندازه اي است كه پس از به تصويب رسيدن مناقصه براي بهسازي اين پروژه، ستادي با حضور معاونان و مديران شركت تشكيل و قوانيني براي انجام هرچه سريعتر و بهتر اين پروژه وضع شد.

وي افزود: با تشكيل اين ستاد سياست اجراي پروژه در بخش هاي مختلف تعيين شده و هربخش مسئوليت كار محوله خود را بر عهده گرفته است.

مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران در ادامه به برخي از اقدامات در جهت بهسازي خط 5 مترو اشاره كرد و گفت: تعيين كارگاه هاي اجراي كار، نحوه انتقال ماشين آلات، تغيير احتمالي سرفاصله حركت قطارها، رعايت نكات ايمني، اطلاع رساني، آمادگي بخش هاي بحران در حين كار و كليه جزييات فرعي كار به دقت مورد بررسي قرار گرفته است و معاونت و مديريت هاي مرتبط با آنها در حال تدوين سرفصلهاي موضوعات مربوط هستند.

احمدي بافنده همچنين با تاكيد بر انجام هماهنگي هاي لازم درخصوص تسريع فرايند هاي حل مسائل موجود در انجام پروژه بهسازي خط 5 اظهار داشت: طبق قراردادي كه با پيمانكار اين پروژه به امضا رسيده است بناست تا بخشهايي از خط 5 كه مشكلات كمتري نسبت به ساير بخش هاي آن دارد به عنوان پايلوت مورد بررسي قرار گيرد تا هم از نحوه انجام كار و هم از فعاليت پيمانكار نتيجه مناسب حاصل شود و همچنين با مطالعات، مشكلات پروژه بررسي و نواقص احتمالي برطرف شود.

وي خاطرنشان كرد: تصميم بر اينست كه آبان ماه سال جاري عمليات بهسازي خط 5 شروع شود و تمام تلاشمان بر اينست تا در سريعترين زمان ممكن به بهترين نتيجه دست پيدا كنيم.

در ادامه اعضاي ستاد بهسازي پروژه خط 5 به تشريح وظايف خود و ارائه راهكار براي انجام سريعتر عمليات پرداختند.

۱۳۹۵/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...