نسخه چاپی

سیاه چادرهای عشایر در اجلاس نم

عکس خبري -سياه چادرهاي عشاير در اجلاس نم

سازمان میراث فرهنگی در نظر دارد از فرصت برگزاری اجلاس غیرمتعهدها برای معرفی جاذبه های گردشگری، تاریخی و صنایع دستی ایران به مهمانان خارجی استفاده كند. به همین منظور ضمن برپایی نمایشگاههای مختلف، امكانات گردشگری خود را نیز در سطح كشور تجهیز كرده است.


به گزارش نما به نقل از مهر، اماکن تاریخی کشور برای بازدید هر یک از سران و مقامات کشورهای مهمان اجلاس شانزدهم غیرمتعهدها بنا به خواست سازمان میراث فرهنگی آماده شده است، برپایی نمایشگاههای صنایع دستی و گردشگری نیز از دیگر برنامه های این سازمان برای مهمانان اجلاس است.

21 هتل آماده پذیرایی از مهمانان

در این بین از آنجا که اجلاس درتهران برگزار می شود، اقامت مهمانان در هتلهای تهران اقامت می کنند و به طور حتم بناهای تاریخی مهم این شهر را در ساعات آزاد خود مورد بازدید قرار خواهند داد.

معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی مدتی پیش از برپایی اجلاس سران از آمادگی 21 هتل 4 و 5 ستاره برای پذیرایی از مهمانان اجلاس خبر داده بود به همین دلیل از همان زمان تا کنون گروههای بازرسی را برای بررسی کیفیت و خدمات قابل ارائه به هتلها اعزام کرده است. هتلداران تهرانی نیز از آنجا که این فرصت را یکی از بهترین زمانها برای معرفی خدمات هتلی خود می دانند، تمام تلاش خود را برای بازسازی و ارائه خدمات مطلوب تر به مهمان خارجی خود می کنند. بازسازی و تعمیرات ساختمان هتلی و آموزش کارکنان ویژه پذیرایی از مهمانان گوشه ای از این تلاشها بود.

غیر از هتلها با 12 سفره‌خانه سنتی مذاکره شده است که به صورت ویژه از مهمانان اجلاس پذیرایی کنند.

برپایی سیاه چادرهای عشایر در نمایشگاه اجلاس سران

تعدادی از سیاه چادرهای عشایر نیز مستقر شده اند تا نمونه ای از جاذبه گردشگری و معرفی فرهنگ ایران سنتی باشند. موسیقی سنتی ایرانی توسط گروههای موسیقی حاضر در این سیاه چادرها با قومیت های متفاوت، پخت غذاهای سنتی و نمایش آداب و رسوم و نحوه بافتن یک سیاه چادر توسط زنان عشایر از برنامه های بخش سیاه چادر عشایر نمایشگاه گردشگری اجلاس است.

نمایشگاه گردشگری اجلاس غیرمتعهدها برپا شد

12 استان کشور مانند اردبیل، لرستان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اصفهان، یزد، گیلان، گلستان، مرکزی، فارس، خراسان رضوی و چهارمحال و بختیاری در این نمایشگاه به معرفی جاذبه های دیدنی استان خود می پردازند این جاذبه ها در زمینه گردشگری، مناطق تاریخی و عرضه و معرفی صنایع دستی نیز هست.

به عنوان مثال اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان در نمایشگاه گردشگری این اجلاس غرفه‌ای در حدود 12 متر مربع برپا کرده است که به عرضه و معرفی محصولات شاخص صنایع‌دستی و معرفی جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی این استان نیز پرداخته شده است.

جاذبه‌های تاریخی و موزه میراث روستایی گیلان که به نوعی شیوه زندگی، معیشت، پوشاک، نوع معماری و فرهنگ این خطه را به نمایش گذاشته است، نیز در دستور کار قرار دارد.

در این بین نمایندگان کشورهای الجزایر، فیلیپین و کومور که به منظور شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد به ایران سفر کرده ‏اند فرصتی پیش آوردند تا از نمایشگاه گردشگری برج میلاد بازدید کنند.

ارائه ماکت مناطق گردشگری ایران به سران

از سویی اجلاس سران بهترین فرصت برای نشان دادن جاذبه‌های گردشگری کشور است. در این باره جواد هروی، نایب ‌رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز می گوید: اگر مناطق گردشگری به صورت مدلهای کوچک ساخته شود و در معرض دید مهمانان خارجی این اجلاس قرار گیرد، بدون شک می‌توانیم جاذبه‌های کشورمان را به جهانیان معرفی کنیم.

وی ادامه داد: در این میان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌تواند اطلاعات مکانهای تاریخی را در کنار این ماکتها قرار دهد و نمادهای گردشگری را به زیبایی به نمایش بگذارد.

۱۳۹۱/۶/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...