نسخه چاپی

افزایش 50 درصدی دریافت مالیات در استان تهران

استاندار تهران از افزایش 50 در صدی دریافت مالیات خبرداد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداو سیما، سید حسین هاشمی در سومین جلسه شورای اداری استان تهران گفت: افزایش 50 درصدی دریافت مالیات و افزایش 44 در صدی ارزش افزوده در تهران بر خلاف دیگر استانها مازاد مالیاتی به منظور استفاده در هزینه مورد نیاز استان ندارد .

وی افزود: تقاضا داریم دولت پاداشی برای استان تهران که مازاد مالیاتی محاسبه نمی شود در نظر بگیرد تا برای هزینه ها تحقیقاتی در دانشگاه های تهران در نظر گرفته شود.

هاشمی اضافه کرد: استان تهران در ابتدای دولت یازدهم 18 هزارو 500 میلیارد تومان مالیات دریافت می کرد که سال گذشته به 32 هزارو 500 میلیارد تومان افزایش یافت و امسال به 38 میلیارد و 500 میلیارد تومان خواهد رسید.

استاندار تهران با بیان اینکه کل بودجه عمران استان 370 میلیارد تومان است گفت: یارانه استان تهران 700 میلیارد تومان است که دو برابراین مبلغ است و تقاضای ما هدفمند شدن یارانه هاست .

و ی بااشاره به اجرای موفق آمیز اقتصادی مقاومتی در استان تهران از فرمانداران استان خواست تا گزارش های اقتصاد مقاومتی را به صورت هفتگی به دبیر خانه این ستاد ارائه کنند و دبیر خانه نیز گزارش هفتگی را به صورت کلی در اختیار استاندار دهد.

هاشمی در ادامه با اشاره کاهش قیمت نفت گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی به نفت را تا 25درصد در پی داشت که بهترین شرایط برای عبوراز اقتصاد تک محصولی نفت است .

وی اضافه کرد : زمانیکه هزینه های جاری وعمرانی از محل مالیات های مردم تامین شود به اقتصاد سالم دست یافته ایم .

استاندران تهران در ادامه به دستگاههای اجرایی تذکرداد و افزود: دعاوی حقوقی بین دستگاه های اجرای استان تهران به هیچ وجه نباید به قوه قضائیه ارجاع شود.

وی افزود: این دعاوی حقوقی ابتدا باید در استانداری بررسی و در صورت نیاز به معاونت حقوقی رئیس جمهور ارجا ع داده شود.

هاشمی در ادامه با اشاره برگزاری سر شماری نفوس مسکن گفت:‌دستگاه های اجرایی موظفند وظایف خود را در دو سطح استانی و ملی برای اجرای این سر شماری انجام دهند.

وی از مردم نیز خواست در این سرشماری به صورت اینترنتی مشارکت کنند و افزود: آمار صحیح پایه تصمیم گیری های صحیح کوتاه مدت ودراز مدت در کشور است.

استاندارتهران در ادامه با اشاره به آمارهای قابل قبول نشست آسیب های اجتماعی در باره استان تهران گفت: کاهش 12 درصد آمار سرقت در تهران نوید بخش است.

وی افزود: آمار طلاق نیز در تهران 7/69 درصد کاهش یافته است.

هاشمی اضافه کرد: روند کاهش آمار ازدواج در تهران کند شده و سه صدم درصد کاهش یافته است که پیش بینی می شود سال آینده نیز همین شرایط ادامه یابد .

استاندار تهران در بخشی دیگر از سخنانش با گرامیداشت ایام سوگواری سالار شهیدان گفت : استان تهران مسولیت پذیرایی از زائران اربعین در نجف اشرف را برعهده دارد.

وی افزود: سال گذشته 1700 هزار زائر ایرانی برای زیارت به عتبات عالیات سفر کردند که امسال نیز همین رقم پیش بینی می شود.

هاشمی گفت: استان تهران باید تنها با استفاده از کمک های مردمی از زائران درنجف پذیرایی کند و برنامه ریزی پذیرایی ( اسکان و غذا ) برای 7 هزار نفر در هر وعده صورت می گیرد .

۱۳۹۵/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...