نسخه چاپی

پرداخت تسهیلات به صنایع با نرخ سود 50 درصد كمتر از كارمزد بانك ها

مدیرعامل سازمان صنایع‌كوچك و شهرك های صنعتی ایران گفت: در صندوق ضمانت سرمایه‌‌‌گذاری صنایع‌كوچك به واحدهای صنعتی با نرخ سود 50 درصد كمتر از كارمزد بانك ها تسهیلات ارائه می شود.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک، علی یزدانی در مراسم افتتاح واحد تولیدی پروفیل در و پنجره در نظرآباد اظهار کرد: این تسهیلات شامل تامین خرید مواد اولیه مورد نیاز بنگاه های کوچک است و ضمانت نامه اعتبار خرید مواد اولیه به نفع فروشنده بدون مراجعه به بانک با نرخ نیم تا 2 درصد صادر می شود که به تناسب توافق خریدار و فروشنده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در جهت اصلاح فرآیندها صدور مجوز در حداقل یک روز انجام می شود، گفت: واگذاری زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی در مناطق کمتر برخوردار با 50 درصد تخفیف و برای شرکت های دانش بنیان، ایثارگران و نخبگان در شهرکها و نواحی صنعتی با 10 درصد تخفیف زمين واگذار می شود.
وی خاطرنشان کرد: از الزاماتی که در ستاد اقتصاد مقاومتی مصوب شده این است که کلیه بانک ها مکلفند قراردادهای ما را به عنوان وثیقه بپذیرند و موانع نیز در کارگروه تسهیل و رفع مواتع تولید استان و وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری می شود.
یزدانی با اشاره به اینکه آنچه در ستاد اقتصاد مقاومتی مصوب می شود، همه دستگاه ها موظف به اجرا هستند، گفت: در حال حاضر 3 شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و 6 شهرک غیردولتی فعال در استان وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: 6 شهرک مصوب دولتی اجرایی نشده در البرز وجود دارد که مشکلات آن در حوزه راه و شهرسازی تعیین تکلیف شده و امید است با توافقات انجام شده، به وسعت اراضی صنعتی در استان البرز 3هزار و 300 هکتار افزوده شود.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره اینکه این اراضی در طرح توسعه نظرآباد و اشتهارد، نجم آباد، سآوجبلاغ و اشتهارد 2 قرار دارند، گفت: البرز از استان های صنعتی مهم در کشور محسوب می شود که توسعه این شهرک ها می تواند اشتغالزایی قابل توجهی در استان به همراه داشته باشد.

۱۳۹۵/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...