نسخه چاپی

انتخاب نهم

محمد كاظم انبارلویی

تاكنون مفسران و تحليلگران سياسي در مورد انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي مطالب زيادي گفته‌اند كه مي‌شود آنها را در چند محور زير جمع‌بندي كرد.
اهميت انتخابات مجلس
انتخابات مجلس آينده سي و يكمين انتخابات مي‌باشد كه مردم به پاي صندوق‌هاي راي مي‌آيند. ملت در سي و سه سال گذشته همواره با راي آگاهانه خود مهر مشروعيت مردمي بر پاي كارنامه سياسي جمهوري اسلامي زده‌ است. مردم كه هشت مجلس قانونگذاري را با راي خود سامان داده‌اند پس فردا به پاي صندوق‌هاي راي مي‌آ‌يند تا نهمين دوره قانونگذاري را در بهارستان شكل دهند.
مردم مي‌خواهند مجلسي را شكل دهند كه پاسدار حريم اسلام و دستاوردهاي انقلاب باشد. مردم مي‌خواهند مجلسي را شكل دهند كه نگاهبان مباني جمهوري اسلامي باشد. مردم مي‌خواهند امانت راي خود را به كساني بسپارند كه براي استقلال و اعتلاي كشور تلاش كنند و به آزادي ملت پايبند باشند و حقوق مردم را ادا كنند.
مردم مي‌خواهند به كساني راي دهند كه گفتمان پيشرفت كشور را تعميق ببخشند و به ملت خدمت كنند و درصدد اجراي عدالت نبوي و علوي در جامعه باشند.
مجلس يك مركز مهم تصميم‌سازي و تصميم‌گيري در كشور است و به فرموده امام (ره) در راس امور است و مي‌خواهد اراده ملت را در برابر دشمنان نظام نمايندگي كند و حافظ امنيت ملي باشد.
ما اكنون بر سر يك پيچ بزرگ تاريخي قرار داريم و به همين دليل كساني بايد به مجلس راه يابند كه فرمان قطار انقلاب را در اين پيچ تاريخي به درستي هدايت كنند.
مجلس نهم در حالي شكل مي‌گيرد كه ملت‌هاي منطقه نگاهشان به ايران است. آنها مي‌خواهند در مردم‌سالاري ديني از ايران الگوبرداري كنند. لذا مدل رقابت‌ها و گفتمان اضلاع رقابت و دغدغه‌هاي انتخاب‌كنندگان و انتخاب شوندگان براي ملت‌هاي جهان و منطقه مهم است. سطح،‌عمق و ژرفاي مشاركت فوق‌العاده مهم است زيرا براي امنيت كشور مصونيت بخشي مي‌آورد و خواب‌هايي را كه قدرت‌هاي جهاني عليه ملت ديده‌اند، تعبير نمي‌كند.
بدون شك مديريت حضور در پاي صندوق‌هاي راي به عهده نسل سوم انقلاب است. درخشش نسل سوم در پاي صندوق‌هاي راي فوق‌العاده مهم است. جوانان بايد ثابت كنند پاسداران خوبي براي جمهوريت نظام و مباني مردم‌سالاري ديني هستند.
برنامه دشمن عليه انتخابات اين دوره
دشمن يك بار در انتخابات سال 88 با نظام و مردم زورآزمايي كرد. غفلت برخي از نخبگان باعث شد آنها در راهبرد دشمن عمل كنند و به منافع ملي و اقتدار و امنيت ملي بي‌اعتنا باشند. خواص بي‌بصيرت نشان دادند استعداد سربازي براي دشمن را دارند و اين استعداد را در تخريب ساختارهاي قانوني نظام به كار مي‌گيرند. آنها نوكري براي اجانب را به نوكري براي ملت و اسلام ترجيح دادند و نام خود را به عنوان روسياهترين افراد در تاريخ ايران و اسلام ثبت كردند.
غرور، جاه‌طلبي و لجاجت، آنها را در دره فساد پناهندگي به دشمن و نوكري اجانب انداخت و تلاش دلسوزان انقلاب براي رهايي آنها از اين سقوط به جايي نرسيد.
ايران پس از فتنه سال 88 كه ملت پنجه در پنجه "نبرد نرم" با آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي انداخت، يك ايران مقتدر و نيرومند است. ملت پس از فرو نشستن غبار فتنه برتري خود را به حريف جهاني در سايه بصيرت و استقامت نشان داد. مردم در 9 دي سال 88 چشم فتنه را كور كردند. امروز دنيا منتظر است ببيند حماسه حضور در پاي صندوق‌هاي راي در 12 اسفند چگونه و با چه ابعادي خواهد بود.
دشمن مسير تحريم، تضعيف و مخدوش كردن انتخابات را مي‌پيمايد و مي‌خواهد بين نظام و مردم فاصله ايجاد كند. دشمن اين سياست را با تهديد و تحريم اقتصادي و فشار آوردن به مردم دنبال مي‌كند. اين سياست در كنار راهيابي عناصر كم‌مايه و بي‌اعتقاد به ملت و نظام به درون مجلس دنبال مي‌شود.
مردم دست دشمنان را خوانده‌اند. لذا اين روزها عرصه رسانه ملي و رسانه‌هاي مكتوب و مجازي محل ظهور ديدگاه‌هاي ملت براي خنثي كردن برنامه‌هاي دشمن در انتخابات آ‌ينده است لذا مردم دو هدف را توامان دنبال مي‌كنند.
1- حضور گسترده در پاي صندوق‌هاي راي
2- انتخاب اصلح
مدل، ادب و آداب رقابت
مدل،‌ادب و آداب رقابت در انتخابات مجلس نهم با همه اشكال رقابت در هشت دوره پيشين متفاوت است.
در اين دوره ظرفيت‌هاي شناخته شده و ناشناخته طيف عظيم جريان اصولگرايي پا به عرصه رقابت گذاشته است. فضاي انتخاب، فضاي انتخاب خوب و خوبتر و خوبترين است لذا هر كس مومن‌تر، با تقواتر و دلسوزتر به انقلاب و نظام است مورد توجه مردم مي‌باشد.
هر كس متعهدتر به محرومين و مستضعفين و خدوم‌تر باشد شانس بيشتري براي راي‌آوري دارد.
لذا مردم مي‌گردند كساني را پيدا كنند كه به توطئه‌هاي دشمن واقف‌تر باشند و دغدغه‌هاي بيشتري نسبت به حفظ استقلال كشور و آزادي‌هاي مردم داشته باشند.
مردم دنبال كساني هستند كه امانتدار و خدوم باشند، شجاع و امتحان داده و با تجربه باشند.
قرار است در رقابت‌ها از نزديك شدن به مراكز قدرت و ثروت پرهيز شود.قرار است نامزدها از اسراف بپرهيزند و براي اثبات خود ديگري را نفي نكنند و وعده‌هاي غير عملي ندهند. قرار است از بداخلاقي بپرهيزند و حرف‌هاي دشمن شادكن نزنند. قرار است به عصبيت‌هاي قومي دامن نزنند و از دروغ و اهانت و افترا به رقيب پرهيز كنند.ما ظرف يكي دو روز آينده و نيز پس از انتخابات مي‌توانيم يك ركورد تازه از نوع رقابت‌ها را در انتخابات سالم و قوي كه در پيش داريم ان‌شاءالله ثبت كنيم.
بي‌ترديد اين نوع رقابت مي‌تواند الگو براي انتخابات‌هاي آينده گردد و ضامن وحدت مردم و وحدت قوا نيز باشد.

۱۳۹۰/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...