نسخه چاپی

ملكشاهی راد در گفتگو با نما:

در هر خانواده‌ای ایرانی یك جوان بیكار وجود دارد/ دولت كار چندانی برای مردم انجام نداده/ تناقض آمارهای دولت در زمینه ایجاد اشتغال مشهود است

عکس خبري -در هر خانواده‌اي يک جوان بيکار وجود دارد/ دولت کار چنداني براي مردم انجام نداده/ تناقض آمارهاي دولت در زمينه ايجاد اشتغال مشهود است

تولید آمار و نتایج آماری خیلی دقیق نیست و سازوكار دقیقی برای مراجعه بیكاران و اعلام وضعیت به مراكز آماری وجود ندارد بلكه این آمار بر اساس افرادی است كه برای اشتغال مراجعه می كنند. بطور میانگین دست كم در هر خانواده ایرانی یك بیكار وجود دارد در نتیجه دست بردارند از آمارهایی كه مورد قبول مردم نیست. حداقل آمارهایی بدهند كه مردم بفهمند كه همدردی و روراستی از ناحیه دولت هم وجود دارد ولو اینكه مشكلی از آنان را حل نكند.

محمد‌رضا ملكشاهي راد در گفتگو با پايگاه خبري نما در خصوص اشتغال زايي جوانان گفت:علی رقم وعده های انتخاباتی دولت تدبیر و امید، همت آقای روحانی بر بحث اشتغال زایی نیست و روحانی باید گزارشی که حاکی از اشتغال زایی واقعی و پایدار باشد به مردم ارائه دهد البته نه از نوع اشتغال هایی که بر اساس گزارشات وام دهی و یک سری مسائل دیگری است که اصلا حقیقت ندارد.
وي افزود: یکی از مشکلات اساسی و شاید اگر بگوییم تنها مشکل اصلی جامعه ما بحث اشتغال است، اغراق نکرده ایم. نمود واقعی آن را می توان در حجم عظیم مراجعات مردمی به نمایندگان شهرهای خود برای استخدام و دریافت وام و...دانست. همه دولتمردان، مردم و مسئولان هم در جریان کامل وضعیت بیکاری در جامعه هستند. نقطه به جایی می رسد که مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان گفت: "شرمندگی من از بیکاری جوانان از خودشان کمتر نیست".
ملكشاهي با بيان اينكه شاهد اقدامات موثري از سوي دولت نيستيم افزود: دولت می خواهد تصدی گری خودش را کمتر کند و استخدام در دل خود را کم کند اما هیچ زمینه ای را برای بهبود وضع تولید که منجر به بهبود وضعیت اشتغال می شود، را انجام نمی دهد.
وي افزود: بخش عمده ای از سرمایه گذاری هایی که در دولت های گذشته در حوزه تولید و در ایجاد بنگاه های کوچک، متوسط و حتی بنگاه های بزرگ انجام شده است، امروزه درصد بالایی از آنها خوابیده است. در مدتی که مجلس هستم، اقدام جدی و عملیاتی از دولت در جهت رفع موانع تولید ندیده ام.
در رابطه با تسهیلات و وام دهی نیز باید گفت که شرایط بهتری برای کسانی که تولید کننده هستند و در صدد اشتغال زایی هستند، فراهم نشده است.
ملكشاهي با اشاره به اينكه همت اصلی آقای روحانی بحث اشتغال زایی نیست گفت: اگر اینگونه بود می بایست همت او از مسائل سیاسی اش برجسته تر می شد. برجسته تر از همه حواشی که دو.لت و دولتمردان در حال ایجاد آنها هستند.
نماینده مردم خرم اباد گفت: سوال اصلی مجلس از دولت همین است که در طول این چند سال چه کار قابل توجهی در حوزه اشتغال جوانمان انجام داده اند!؟ بنظر بنده لازم است که جناب آقای روحانی بزرگی بفرمایند و به ملت گزارش عملکرد ارائه دهند. البته گزارشی که حاکی از اشتغال زایی واقعی و پایدار باشد نه اشتغالاتی که بر اساس گزارشات وام دهی و یک سری مسائل دیگری که اصلا حقیقت ندارد.
وی افزود: مردم زمانی که دولتمردان در خصوص اشتغال صحبت می کنند، قطعا نخواهند پذیرفت که فرصت شغلی برایشان ایجاد شده است زیرا تغییری در وضعیت مردم ایجاد نشده است. امروز بیکاری در جامعه ما حال رسیدن به نقطه بحرانی است
وی تصریح كرد: تولید آمار و نتایج آماری خیلی دقیق نیست و سازوکار دقیقی برای مراجعه بیکاران و اعلام وضعیت به مراکز آماری وجود ندارد بلکه این آمار بر اساس افرادی است که برای اشتغال مراجعه می کنند. بطور میانگین دست کم در هر خانواده ایرانی یک بیکار وجود دارد در نتیجه دست بردارند از آمارهایی که مورد قبول مردم نیست. حداقل آمارهایی بدهند که مردم بفهمند که همدردی و روراستی از ناحیه دولت هم وجود دارد ولو اینکه مشکلی از آنان را حل نکند.
ضمن احترام به افرادی که آمار تولید می کنند، بنده معتقدم امروز نرخ بیکاری ما بیشتر از آنچه هست که دولت اعلام می کند و جامعه به تنگ آمده است و اینکه دولت مدعی است که چهارمیلیون بیکار وجود دارد، دروغی بیش نیست.
وي افزود: بله ماقبول داریم که دهه 60 با رشد جمعیتی روبه رو شدیم و الان آنها به سن اشتغال رسیده اند و منابع و امکانات ما آمادگی آن را ندارد. و این یک مشکل اساسی است که برنامه ریزان ما نتوانسته اند در طول دو دهه پاسخگوی جوانان دهه 60 باشد. معمولا برنامه ریزی های ما سیاسی است و اقتصاد ما سایسی است و این امر در دولت یازدهم نیز نمود بیشتری به خود گرفته است و دولت با اقدامات سیاسی وارد صحن مجلس می شود. در هر صورت ملت نگران هستند، جوانان نگران هستند و دولت ناتوان از پاسخگویی به خواسته ها و مطالبات جوانان است.

۱۳۹۵/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...