نسخه چاپی

اسماعیل كوثری در گفتگو با نما:

دیپلماسی لبخند،باعث گستاخی غربی ها شده است

عکس خبري -ديپلماسي لبخند،باعث گستاخي غربي ها شده است

اگر این انفعال نتیجه داشت و غرب حداقل امتیازی به ما می داد باز می شد دلخوش بود، اما متاسفانه تاكنون دولت امتیاز قابل توجهی در برابر این انفعال دریافت نكرده است.

آنگونه که اعلام شده «سیگمار گابریل» وزیر انرژی آلمان هفته آینده به ایران می‌آید.اما این وزیر آلمانی بیش از سفر به ایران در شروطی شرم آور عادی‌سازی روابط تجاری آلمان با ایران را منوط به آن کرد که ایران ابتدا وجود اسرائیل را به رسمیت شناخته و سپس حمایت‌های نظامی از «بشار اسد» را قطع کند.
در این باره عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم اظهار داشت: دولت از ابتدا در برابر غرب، دیپلماسی لبخند و وادادگی را اتخاذ کرد و متاسفانه همچنان به این مسیر ادامه می دهد.
اسماعیل کوثری به سالهای آغازین شروع به کار دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: آن زمان در کمیسیون امنیت ملی مجلس نسبت به اتخاذ این روش به دولت هشدار داده شد اما متاسفانه با بی تفاوتی،سستی و خوشبینی بیش از اندازه به غرب و آنهم به طور خاص چند کشور آمریکا، انگلیس،فرانسه و آلمان، زمینه ایی فراهم شد تا اقتدار کشور که توسط خون شهیدان، جانبازان و اقتدار سیاسی دیپلماتهای مستقل و شجاع ما کسب شده، ضعیف شود و از سوئی باعث گستاخی مسئولان و دولتمردان این کشورها از جمله آلمان شده است.
وی از دولتمردان خواست که با این دیپلمات آلمانی قاطع برخورد کنند و گفت: مسئولان ما باید به طرف مقابل بفهمانند که ما از موضع خودمان کوتاه نمی آئیم و اگر شما نظرتان این است، حق سفر به ایران را ندارید و او را راه ندهند.
این فعال اصولگرا به بی نتیجه بودن وادادگی های دولت دربرابر غرب اشاره کرد و افزود: اگر این انفعال نتیجه داشت و غرب حداقل امتیازی به ما می داد باز می شد دلخوش بود، اما متاسفانه تاکنون دولت امتیاز قابل توجهی در برابر این انفعال دریافت نکرده است.
وی از جنایات آلمان در حق مردم ایران نام برد و گفت: هنوز آثار بمبهای شیمیائی آلمان در تن جانبازان ما و مردم سردشت هست و لازم است که مردم صدای خود را به جهت این دیپلماسی ضعیف وزارت خارجه و به تبع آن کل دولت، به گوش مسئولان برسانند تا با ضعف نشان دادن مایه ذلت نباشند.
کوثری به دولتمردان یادآورشد که اگر روند خود را اصلاح نکنند، در تاریخ انقلاب به نیکی از آنها یاد نخواهد شد و خاطره خوبی از آنها در ذهن مردم نخواهد ماند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس عزت را درسایه اقتدار دانست و افزود: اگر با این وزیر آلمانی با اقتدار برخورد شود، آنقدر خواهیم دید که چگونه در برابر ما کوتاه خواهند آمد، درغیر این صورت این ما هستیم که مدام باید کوتاه بیائیم.
وی در پایان گذری به سفر روحانی به نیویورک داشت و گفت: آقای روحانی در دوسه مورد محکم سخن گفتند اما در نهایت آنچه که به طور کلی می توان استنباط کرد خوشبینی به غرب بود. آقای رئیس جمهور همچنان بر این عقیده اند که همه کاره ی جهان آنها هستند درصورتی که ما طی این سالها ثابت کرده ایم این چنین نیست.

۱۳۹۵/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...