نسخه چاپی

محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با پایگاه خبری نما:

میل به تخلف بعضی مسئولان در مسئله دریافتی‌های نجومی / رئیس جمهور میزان دارایی هایش را اعلام كند

عکس خبري - ميل به تخلف بعضي مسئولان در مسئله دريافتي‌هاي نجومي / رئيس جمهور ميزان دارايي هايش را اعلام كند

كلیه دریافتی های مدیران باید توسط دولت قابل مشاهده برای عموم باشد این یكی از راه های مبارزه با مفاسد اقتصادی است. اگر دریافت كنندگان فیش های حقوقی می دانستند كه دریافتی های آنها قابل رویت برای مردم است آنگاه دست به چنین فسادی نمی زدند. عدم شفافیت در مسائل مالی زمینه ساز فساد است .

محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با پایگاه خبری نما در رابطه با دريافت حقوق هاي نجومي توسط عده اي از مديران دولت يازدهم گفت: متاسفانه این دولت با قاطعیت از مفاسد حمایت می کند، مسئولان حکومتی خود دارای پاداش های نجومی هستند به همین دلیل نمی توانند و نمی خواهند با این مسئله برخورد کنند در غیر این صورت نان خود را آجر خواهند کرد. اینکه کسی برای خودش چند ده میلیون حقوق تعیین کند این یعنی سوءاستفاده و اگر هم از منافذ قانونی برای این کار استفاده کند قطعا این خطرناک تر ازدزدی دزدانی است که توان سوءاستفاده قانونی را ندارد چنین افرادی صلاحیت مسئولیت در نظام را ندارند. کسانی که بابت تفریح فرزندشان حقوقی را می گیرند که مردم عادی از داشتن آن محرومند و این مبلغ به حدی است که ماهانه می شود برای چند عروس کم بضاعت جهیزیه درست و کافی گرفت واقعا نارواست. شاید اینها بتوانند حضور مطلوبی تنها در خانواده خود داشته باشند اما به هیچ عنوان لیاقت مدیریت در نظام جمهوری اسلامی ایران را ندارند نه تنها دزدان بیت المال فاقد صلاحیت هستند بلکه کسانی هم که از اینها دفاع می کنند هم فاقد این صلاحیت هستند. ذخیره نظام خواندن این افراد توهین به ملت و توهین به نظام است.
کارشناس مسائل استراتژیک در ادامه گفت: قوه قضائیه و دستگاه های نظارتی باید با قاطعیت وارد این موضوع شوند و متخلفین را مجازات کنند. مردم هم باید در انتخابات ریاست جمهوری پاسخ این افراد را با قاطعیت بدهند هیچ توفیقی برای این دولت در مبارزه با فساد وجود ندارد. به نظر بنده رئیس جمهور بعدی باید این فساد ها را کشف و اعلام کند و دستگاه قضائی را هم درگیر این مسئله کند. اصولا رئیس جمهور بعدی باید با اعلام پذیرش برخی از شروط افراد را آماده برای اعطای مسئولیت کند شروطی از قبیل اعلام تمام دارایی ها، درآمد ها، مالیات های پرداخت شده و وام های اخذ شده توسط این افراد و اعلام علنی و بدون پرده پوشی به طوری که اگر هم کسی راضی به این کار نباشد به او مسئولیت ندهند. ضمنا کلیه دریافتی های مدیران هم باید توسط دولت قابل مشاهده برای عموم باشد این یکی از راه های مبارزه با مفاسد اقتصادی است. اگر دریافت کنندگان فیش های حقوقی می دانستند که دریافتی های آنها قابل رویت برای مردم است آنگاه دست به چنین فسادی نمی زدند. عدم شفافیت در مسائل مالی زمینه ساز فساد است .
وي در ادامه افزود:رئیس جمهور سابق علی رغم اشکالاتی که داشت اما کل دارایی های خود را اعلام کرده بود. از روئسای جمهور بعد هم انتظار می رود دست به چنین کاری بزنند. این مسئله بسیار مهم است به طور مثال اکنون مجموع دارایی های رئیس جمهور و معاون اولشان چه مقدار است؟ ما نمی دانیم و متاسفانه سازمان تشخیص مصلحت نظام هم افشای دارایی های سران را جرم و برای آن مجازات تعیین کرده است، این بدین معنی است که آنها نتوانستند مصلحت نظام را تشخیص دهند . هرچند اعلام دارایی های مسئولین جرم است اما رئیس جمهور می تواند شرط اجرای مسئولیت خود را تعهد و عمل و دستور انتشار عمومی انواع دارایی ها و درآمد های مدیران و وزیرانش را بنماید. مردم هم می توانند این موضوع را به عنوان یکی از ملاک های رای دادن به رئیس جمهور قرار دهند. البته نامزد های می توانند این موضوع را تعهد دهند امام معلوم نیست که به آن عمل کنند. اما آقای روحانی رئیس جمهور است و می تواند از همین الان این کار را انجام دهند هر چند که مطمئن هستم هیچگاه این کار را نخواهد کرد .

۱۳۹۵/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...