نسخه چاپی

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد باقر عبادی:

تفكر هیاتهای سكولار، تحریف عاشورا است

عکس خبري -تفکر هياتهاي سکولار، تحريف عاشورا است

در این هیاتها عاشورا را یك عبادت فردی معرفی می كنند كه به افراد كار دارد نه به جامعه، در این هیاتها تنها باید برای گذشته گریه كرد و نباید كاری به فلسفه این گریه داشت.

اسلام را قیام امام حسین (ع) حفظ کرد و واقعه عاشورا را هیاتهای عزاداری، به واقع مادامی که بیرق عزای امام حسین(ع) بر افراشته باشد، اسلام و مسلمین عزت دارند و مستکبرین را بر آنها تسلطی نیست اما اگر این بیرق وا نهاده شود آنگاه باید فاتحه اسلام ناب محمدی را خواند، از این رو است یک وجه هدف دشمنان همواره هیاتهای عزاداری امام حسین (ع) و تهی کردن آنها از مفاهیم عاشوراست.
در این باره حجت الاسلام و المسلمین سید محمد باقر عیادی می گوید: در مقابل هیاتهای عزاداری امام حسین (ع) با شکل و شمایل سنتی آن، دشمنان هیاتهائی را ترویج می دهند که می شود نام آنها را هیاتهای سکولار گذاشت.
نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی در توضیح ویژگیهای هیات سکولار گفت: وجه اول این هیاتها آن است که با سیاست کاری ندارند. به عبارتی کاری ندارند که الان مصدایق حق و باطل کجاست و شمر زمانه کیست؟ اینها تنها گریه می کنند بر گذشته، ولی اینکه الان بر سر مردم عراق، سوریه، فلسطین و یمن چه بلاهائی می آورند برایشان اهمیتی ندارد. به آن توجه نمی کنند و مانند کبک سرخود را زیر برف می کنند.
این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: در این هیاتها عاشورا را یک عبادت فردی معرفی می کنند که به افراد کار دارد نه به جامعه، در این هیاتها تنها باید برای گذشته گریه کرد و نباید کاری به فلسفه این گریه داشت.
وی یکی از بدیهیات عاشورا محدود نبودن به زمان و مکان خاص خواند و افزود: امام حسین(ع) قرآن مجسم است، آیا می توان قرآن را متعلق به گذشته دانست، همانطور که قرآن در زمان جاری و ساری است، سیره و منش ائمه (ع) و اهل بیت هم در زمان ساری و جاری است و محدود به زمان گذشته نیست.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تفکر هیاتهای سکولار را تحریف واقعه عاشورا دانست و گفت:شیعه سکولار، شیعه بی مسئولیت است، کار او تنها گریه کردن است، چه کار دارد که در اطراف او چه می گذارد. دشمن استکباری هم همین را می خواهد، چه بالاتر از این برای آنها که شیعه به نام امام حسین عزاداری کند و کاری به باطل و کارهایش نداشته باشد و این مهم ترین تحریف قیام ابا عبدالله است.
عبادی نقطه مقابل این تفکر واهی را تفکر هیاتهای اصیل دانست و اظهار داشت: برای هیاتهای واقعی، همه مکانها کربلاست و همه روزها هم عاشورا، به عبارتی همیشه گوششان به فرمان ولی زمانشان است، باطل را می شناسند، با آن برخورد می کند، فرعون و نمرودیان زمانشان را می شناسند و جبهه خود را در برابر جبهه باطل مرزبندی می کنند.

۱۳۹۵/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...