نسخه چاپی

كشف ۷۰۰۰ میلیارد تومان كالای قاچاق

معاون ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز با اشاره به ایجاد عزمی جدی برای مبارزه با قاچاق كالا و ارز در كشور، كشف ۷۰۰۰ میلیارد تومان كالای قاچاق طی شش ماه اول امسال را نشانه این عزم دانست.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، علی‌رضا گلستانی‌زاده که امروز در نخستین همایش ملی پیشگیری از قاچاق کالای سلامت‌محور سخن می‌گفت، حجم کل کالای قاچاق کشف شده کشور در سال ۱۳۹۲ را ۱۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

او اضافه کرد: حجم کالای قاچاق کشف شده در سال ۱۳۹۳ به۵۰۰۰ میلیارد تومان رسید و در شش ماه اول امسال این میزان به ۷۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

گلستانی‌زاده یادآور شد: در بررسی میزان کالای قاچاق وارد شده به کشور مشاهده می‌شود که در سال ۱۳۹۲ تقریبا ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد شده بود اما این میزان در سال گذشته به حدود ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید.

او معتقد است که امروز مبارزه با قاچاق کالا و ارز از مظلومیت خارج شده و روند خوبی را ادامه می‌دهد اما فقدان سیستم‌های هوشمند نظارتی و خلاء‌های قانونی همچنان یکی از عوامل تاثیرگذار بر ورود کالای قاچاق به کشور است.

این مقام مسئول اعتقاد دارد که کالای قاچاق مانعی بر سرراه تحقق اقتصاد مقاومتی بوده و پیشگیری دقیق و موثر از آن نیازمند شناخت صحیح مشکلات زمینه‌ای و حل آنها است.

۱۳۹۵/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...