نسخه چاپی

اولین انتقاد ترامپ از پوتین

نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریكا در تازه‌ترین اظهارات خود گفته كه روسیه توافق آتش‌بس با آمریكا در سوریه را شكست داد و این كشور به رهبران آمریكایی بی‌احترامی می‌كند.

به گزارش نما ، ایسنا به نقل از رویترز نوشت: این در حالی است که واشنگتن طی هفته جاری اعلام کرد که از مذاکرات با روسیه با هدف اجرای آتش‌بس در سوریه کنار می‌کشد و مسکو را به عدم پایبندی به تعهدات خود در توافق ماه سپتامبر مبنی بر توقف درگیری‌ها در این کشور متهم کرد.

شکست این مذاکرات، امیدها برای وجود یک راه‌حل سیاسی جهت پایان دادن به این جنگ ۶ ساله را که صدها هزار کشته و ۱۱ میلیون آواره بر جای گذاشته است، ناامید کرد.

در همین حال، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که پیش از این لب به ستایش از روسیه گشوده بود در تازه ترین اظهارات خود برخلاف گذشته به انتقاد از روسیه پرداخته و عنوان کرده است: روسیه این توافق را به شکست کشاند و اکنون دست به تیراندازی می‌زنند و بمباران می‌کنند. این مساله باید به سرعت پایان یابد.
ترامپ پیش از این اظهار کرده بود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از رئیس جمهور آمریکا رهبری قدرتمندتر است و از روسیه دعوت کرده بود تا ایمیل‌های هیلاری کلینتون، رقیب دموکراتش را در دوران وزارت امور خارجه او که هنوز منتشر نشده، هک و بررسی کند!

این نامزد جمهوری‌خواه با این حال در اظهارات گذشته‌اش تلاش کرد تا انتقاداتی را که با بیان این سخنان متوجه شده بود، از بین ببرد. او در سخنانی تاکید کرد که "رهبر روسیه هیچ احترامی برای اوباما یا کلینتون قائل نیست."

کرملین: این اظهارات طبیعی است
در همین حال دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به اظهارات ترامپ آنها را بیانیه‌هایی انتخاباتی خواند و عنوان کرد: فضای انتخاباتی، مناظرات انتخاباتی در آمریکا در جریان است. روسیه در این مسائل دخالت نمی‌کند و هیچ قصدی هم برای مداخله در کمپین انتخاباتی آمریکا ندارد.

پسکوف ادامه داد: چنین فضایی فراخور زمان، قابل فهم و طبیعی است.

وی افزود: بهتر بود که روسیه در بیانیه نامزدها به شکل مثبتی مطرح می‌شد اما متاسفانه روسیه به یکی از پایدارترین زمینه‌های بیانیه‌های نامزدها تبدیل شده است.

۱۳۹۵/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...