نسخه چاپی

نیجریه: ایران حامی تروریسم است

برخی اهالی نیجریه امروز (چهارشنبه) ضمن تقاضا از دولت این كشور درقطع روابط با تهران، خواهان پیگرد قضایی «شیخ الزكزاكی» رهبر شیعیان این كشور شدند.

به گزارش نما به نقل از فارس، برخی اهالی نیجریه امروز (چهارشنبه) با تجمع مقابل وزارت دادگستری این کشور ضمن تاکید بر دولت فدرال در قطع روابط با ایران و منتسب کردن اقدام‌های تروریستی به جمهوری اسلامی، خواهان پیگرد قضایی رهبر شیعیان این کشور شدند.

به نوشته وبگاه «آنلاین نیجریا» معترضین نیجریه‌ای با حمل تابلوهایی خواهان پیگرد قضایی «شیخ الزکزاکی » رهبر شیعیان این کشور شدند.

در برخی از تابلوهای در دست معترضان نوشته شده بود: «رابطه با ایران که حامی تروریسم است را متوقف کنید. الزکزاکی را پیگرد قانونی نمایید.»

در روزهای گذشته مدیرعامل شبکه صلح نیجریه نیز از دستگاه‌های امنیتی این کشور درخواست کرد تا ضمن تعطیل کردن سفارت ایران در پایتخت نیجریه، سفیر پیشین ایران را نیز به دلیل دخالت در امور داخلی تحت پیگرد قضایی قرار دهد.

«آلفونوس اوکه‌مه» مدیرعامل شبکه صلح ملی نیجریه در اظهاراتی ضمن متهم کردن سفیر ایران در این کشور به دخالت در امور نیجریه، خواستار بسته شدن این سفارتخانه در «ابوجا» شد.

اوکه‌مه در بیانیه‌ای «سعید کوزه‌چی» سفیر پیشین ایران در نیجریه را به دامن زدن به خشونت‌ها در این کشور متهم کرده و ادعا کرد او باعث شد اعضای جنبش اسلامی نیجریه در دسامبر سال 2015 با ارتش این کشور درگیر شوند.

وی از دستگاه‌های امنیتی اطلاعاتی نیجریه خواست این مسئله را بررسی کرده و ضمن تلاش برای تحت تعقیب قرار دادن کوزه‌چی، سفارت ایران در «ابوجا» پایتخت نیجریه را تعطیل کند.

۱۳۹۵/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...