نسخه چاپی

رشد 30 درصدی درآمد مالیاتی دولت

رییس كل سازمان امور مالیاتی كشور بر تاثیر همكاری دستگاه های نظارتی مانند قوه قضاییه و وزارت دادگستری در افزایش 30 درصدی وصول درآمدهای مالیاتی در نیمه نخست امسال نسبت به پارسال تاكید كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، «سیدکامل تقوی نژاد» امروز (چهارشنبه) در آیین آغاز نشست سراسری مدیران مالیاتی کشور با حضور وزیر دادگستری افزود: امسال برای نخستین بار در قالب یک توافق برد- برد و با کمترین فشار بر مودیان مالیاتی، درآمدهای مالیاتی محقق شد.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اینک سهم مالیات در بودجه کشور به بیشترین میزان خود رسیده و روند رو به رشد درآمدهای مالیاتی، نشاندهنده رویکرد صحیح و سیاست های کارآمد نظام مالیاتی است.
وی اضافه کرد: اقتصاد کشور در یک جهش و خیزش جدید متکی بر مالیات شده است و تحریم‏هایی که سال ها فشارهای متعدد به اقتصاد کشور وارد می کرد، اکنون به درونزایی و پایداری منابع درآمدی کشور منجر شده و مالیات جای نفت را گرفته است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: امروز سیاست نشاندن مالیات به جای نفت در بودجه، در ذهن همه برنامه ریزان کشور جای گرفته است.
وی اضافه کرد: شرایط اقتصادی کشور تاثیر و تاثر متقابلی با مالیات دارد و هر چه پایه های اقتصادی مقاوم تر و شاخص های اقتصادی رو به رشدتر باشد، درآمدهای مالیاتی نیز افزایش می یابد.

** اقتصاد غیررسمی
رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: پدیده اقتصاد غیررسمی، حجم قابل توجهی از اقتصاد کشور را تشکیل می دهد که مبارزه با آن نیز از عهده یک سازمان خارج است و همه ارکان نظام باید اقدام های عملی و پیشگیرانه برای مقابله با آن داشته باشند.

به گفته این مسئول، فرار مالیاتی از اقتصاد غیررسمی ناشی می شود که آسیب های زیادی به کشور وارد می کند و افراد از حفره ها و خلاءهای قانونی و فقدان شفافیت قوانین، برای نپرداختن یا کم پرداخت کردن مالیات استفاده می کنند.

تقوی نژاد اضافه کرد: در شرایطی که فرار مالیاتی ابعاد پیچیده ای به خود گرفته، توجه ارکان نظام به تقویت اطلاعات جامع اقتصادی و نیز ضمانت های اجرایی قوانین مالیاتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

** ایجاد دفتر بازرسی ویژه مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی
رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور به برنامه های جدید نظام مالیاتی برای مقابله با پولشویی در کشور اشاره کرد و گفت: به این منظور، دفتر بازرسی ویژه مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی در سازمان امور مالیاتی کشور ایجاد شده است.

به گفته تقوی نژاد، ایجاد این دفتر به فراهم سازی امکان استفاده از اطلاعات همه دستگاه‏های ذیربط مرتبط با پولشویی و فرار مالیاتی در این سازمان و برخورد جدی تر با این مفاسد منجر می شود.

وی به هماهنگی و تعامل موثر دستگاه های ذیربط بویژه بانک مرکزی با نظام مالیاتی اشاره کرد و گفت: اینک اطلاعات هویتی، مالی، مکانی و عملکردی مودیان از همه بخش ها گرفته و در فرایند رسیدگی استفاده می شود.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین از ایجاد دادسراهای ویژه جرایم مالیاتی با همکاری قوه قضاییه و وزارت دادگستری در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایرنا، چندی پیش رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور از وصول 275 هزار و 743 میلیارد ریال مالیات های مستقیم و ارزش افزوده در چهار ماه نخست امسال خبر داد که در همسنجی با پارسال 29 درصد رشد داشت و 95 درصد پیش بینی بودجه را محقق کرد.

۱۳۹۵/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...