نسخه چاپی

خط دریایی قشم- لارك‌ امروز به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش نما - ایسنا نوشت:‌با حضور استاندار هرمزگان و برای نخستین بار خط دریایی قشم به جزیره لارک امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

‌علیرضا نصری ‌بیان کرد: هدف از ایجاد این خط دریایی، تسهیل در عبور و مرور مردم این جزیره و همچنین توسعه گردشگری است.

وی همچنین از رایگان بودن این خط دریایی برای مسافران خبر داد و افزود: سعی داریم با اقدامات تشویقی، جزیره لارک را به‌عنوان جزیره سلامت به گردشگران داخلی و خارجی بشناسانیم.

فرماندار قشم معرفی این جزیره را در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: با بسترسازی مناسب می‌توان از ظرفیت‌های این جزیره همچون غواصی و سواحل زیبای آن برای توسعه گردشگری و نمایاندن لارک به جهانیان استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین به افتتاح نخستین مرکز تکثیر بچه ماهی در قفس برای نخستین بار در کشور در قشم اشاره و خاطرنشان کرد: با ایجاد زنجیره تولید، علاوه برافزایش ظرفیت تولید بچه ماهی در قفس، صنایع وابسته به این صنعت از واردات بچه ماهی بی‌نیاز می‌شوند.

فرماندار قشم با اشاره به توان قابل‌ملاحظه قشم در تولید ماهی در قفس، افزود: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی و همچنین توسعه این نوع صنعت، گام‌های بلندی در راستای نیل به این هدف برداشته‌شده است.

وی قشم را از پایگاه‌های مهم تولید ماهی در قفس در استان هرمزگان و کشور دانست و اضافه کرد: با افتتاح این مرکز، سالیانه 350 هزار قطعه بچه ماهی برای پرورش ماهی در قفس قشم مهیا می‌شود.

نصری همچنین از تولید یک‌میلیون قطعه‌ای ماهی در قفس قشم خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم با اجرای طرح‌های اقتصادی مقاومتی و مشارکت بیش‌ازپیش جامعه محلی و بخش خصوصی، از این ظرفیت بالقوه قشم استفاده بیشتری شود.

۱۳۹۵/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...