نسخه چاپی

در گفت و گو با مسئول بسیج زنان مطرح شد:

چرا دولت حكم رییس شورای فرهنگی و اجتماعی را امضا نمی كند؟/ دولت یازدهم به قانونی كه مدعی آن است پشت پا می زند

عکس خبري -دولت به دليل راي نياوردن نامزد مورد نظرش انتخابات را تاييد نکرد/ دولت يازدهم  به قانوني که مدعي آن است پشت پا مي زند

قانون شورا این است كه هركس بنا دارد كاندیدا شود، ابتدا باید از مراجع ذی صلاح، صلاحیتش مورد استعلام قرار گیرد كه در این مورد خاص، روال برعكس شد و آقای رئیس جمهور بدون آنكه استعلام صورت بپذیرد حكم خانم بروجردی را برای شركت در انتخابات زدند كه این خود یك امر غیر قانونی محسوب می شود.

انتخابات ریاست شورای فرهنگی ، اجتماعی زنان محلی شد تا دولت تدبیر و امید نشان دهد که چه قدر به شعارهایش در عمل به قانون پایبند است، در حالی که انتخابات به طور سالم برگزار و فرد منتخب ، با رای اکثریت مشخص شد، دولتی ها به دلیل رای نیاوردن نامزد مورد نظرشان انتخابات را تایید نکردند.
مسئول بسیج جامعه زنان کشور در این باره توضیح داد: در 27 شهریور که انتخاب رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان صورت پذیرفت ، خانم مولاوردی، معاونت امور خانواده رئیس جمهور اعلام کرد به دلیل عدم حضور سه نفر از اعضاء، رای گیری نباید صورت بگیرد و اگر چنین شود ما نتیجه رای گیری را قبول نداریم.
مینو اصلانی ادامه داد: در این جلسه خانم مولاوردی از طرف آقای نهاوندیان پیغام دادند که در این شرایط اگر انتخابات برگزار شود، رئیس جمهور حکم فرد منتخب را برگزار نخواهد کرد.
این فعال امور زنان با اشاره به آئین نامه برگزاری انتخابات شورای زنان اظهار داشت: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد که هم اطلاع رسانی صورت گرفته و تمام اعضاء برای شرکت در انتخابات دعوت شده اند و هم اینکه بر اساس آئین نامه رای گیری را می توان با حضور دو سوم اعضاء برگزار کرد که با توجه به حضور اکثریت اعضاء رای گیری قانونی و رسمی بود و خدشه ایی بر آن وارد نیست، بر همین اساس رای گیری برگزار شد و خانم زهرا آیت اللهی برگزیده شد.
وی با اشاره به تعلل رئیس جمهور در امضای حکم خانم آیت اللهی افزود: این گونه اقدامات تا کنون سابقه نداشته و در تناقض کامل با شعارهای دولت و همچنین مغایر با آزادی بیان و تصمیم گیری آحاد جامعه است.
اصلانی به سابقه رای گیری در سال های گذشته در شورا اشاره کرد و افزود: ایرادی که دولتی ها به این انتخابات می گیرند، به هیچ عنوان پذیرفته نیست چرا که درهیچ انتخاباتی تمامی اعضاء حضور نداشته اند و این به دلیل مشغله های کاری افراد کاملا ً طبیعی است،به همین جهت دلیل نمی شود که به جهت نبود سه نفر، یک انتخابات سالم را تایید نمی کنند.
مسئول بسیج جامعه زنان کشور موضع دولت را غیر منطقی خواند و گفت: این موضع دولت پشت پا زدن به قانون و رعایت نکردن اصولی است که خود مدعی آن هستند.
وی به دو دوره رد صلاحیت خانم اشرف بروجردی برای کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و عنوان داشت: قانون شورا این است که هرکس بنا دارد کاندیدا شود، ابتدا باید از مراجع ذی صلاح، صلاحیتش مورد استعلام قرار گیرد که در این مورد خاص، روال برعکس شد و آقای رئیس جمهور بدون آنکه استعلام صورت بپذیرد حکم خانم بروجردی را برای شرکت در انتخابات زدند که این خود یک امر غیر قانونی محسوب می شود.
اصلانی در پایان اظهار داشت: با تمام این اوصاف خانم بروجردی در انتخابات شرکت کرد و دو رای بیشتر نیاورد، دیگر مشخص نیست که چرا حکم خانم آیت اللهی را امضاء نمی کنند.


۱۳۹۵/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...