نسخه چاپی

جزئیات دیدار روحانی با دبیركل حزب كمونیست ویتنام

رئیس‌جمهور مذاكره با مقام‌های ارشد ویتنامی با هدف توسعه و تعمیق همه جانبه روابط دو كشور را موفقیت آمیز خواند و گفت: ضروری است روابط بانكی همپای روابط سیاسی و اقتصادی توسعه یابد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی عصر پنجشنبه در دیدار «نگوین فو ترونگ» دبیر کل حزب کمونیست ویتنام و در هانوی، اظهار داشت: زمینه برای توسعه بیش از پیش روابط دو کشور، بخصوص در دوره پسابرجام آماده است و تحرک در مناسبات بانکی همکاری‌های اقتصادی را شتاب می بخشد.

رییس جمهوری تقویت همکاری های دو کشور را در راستای خواست و منافع دو ملت دوست دانست و اظهار داشت: بخش های خصوصی ایران و ویتنام به توسعه روابط علاقه مند هستند و در این مسیر، تقویت همکاری‌ها بویژه در حوزه های انرژی، فناوری های نوین، بانکی، کشاورزی و شیلات مورد توجه خواهد بود.

روحانی همچنین تصریح کرد: ایران تجربیات خوبی در حوزه خدمات فنی و مهندسی دارد که می‌تواند با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های موجود، در توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور بکار گرفته شود.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه ضروری است روابط بانکی همپای روابط سیاسی و اقتصادی توسعه یابد، گفت: تجارت ترجیحی و سپس تجارت آزاد می تواند زمینه خوبی برای ایجاد تحول اقتصادی به نفع دو ملت و منطقه باشد.

روحانی ابراز امیدواری کرد که برگزاری نهمین دور کمیسیون مشترک دو کشور در تهران که قرار است بزودی برگزار شود، زمینه تحرک در روابط دوجانبه در همه حوزه ها را بیش از پیش فراهم کند.

رییس جمهوری افزود: ما همچنین در حوزه های علمی و فرهنگی نیز آماده تقویت ارتباطات و همکاری دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی هستیم.

روحانی با اشاره به اشتراک نظر دو کشور در بسیاری از مسایل مهم بین المللی و منطقه ای، گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر پایه استقلال و عدم هرگونه دخالت کشورهای ثالث متمرکز است.

دبیر کل حزب کمونیست ویتنام نیز در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و خوب دو کشور گفت که ظرفیت های گسترده ای برای همکاری میان ایران و ویتنام وجود دارد که باید از این ظرفیت ها در راستای توسعه همه جانبه روابط بهره گرفت.

«نگوین فو ترونگ» با تبریک دستاوردهای تهران به خصوص در بحث مذاکرات هسته ای به ملت و دولت ایران، اظهار داشت:هانوی برای تقویت همکاری ها و روابط با تهران اهمیت ویژه ای قائل است و این روابط باید در همه حوزه ها از جمله آموزشی، علمی، کشاورزی و فنی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ایران کشوری بزرگ و تاثیرگذار در منطقه و جهان است و ما برای روابط خود با تهران اهمیت زیادی قائل هستیم، افزود: همکاری های اقتصادی دو کشور در سطح دوستی دو ملت نیست و باید تلاش ها در راستای ارتقاء سطح این همکاری ها متمرکز شود.

۱۳۹۵/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...