نسخه چاپی

برگزاری جلسه فو‌ق‌العاده برای بررسی صلاحیت 4 كاندیدای دیگر

عکس خبري -برگزاري جلسه فو‌ق‌العاده براي بررسي صلاحيت 4 كانديداي ديگر

سخنگوي شوراي نگهبان گفت: روز گذشته به دليل ارائه مدارك جديد، جلسه فوق‌العاده‌اي در شوراي نگهبان براي بررسي پرونده چهار كانديداي انتخابات مجلس برگزار شد.

به گزارش ايسنا، عباسعلي كدخدايي در خصوص وضعيت افرادي كه صلاحيتشان به تازگي تاييد شده است و بخشي از فرصت تبليغات را از دست داده‌اند، تصريح كرد: به لحاظ قانوني، هيات‌هاي‌ استاني، هيات‌ مركزي و شوراي نگهبان زمان مشخصي را براي بررسي صلاحيت‌ها دارند. آخرين اعلام رسمي ما چند روز گذشته در پايان مرحله دوم شوراي نگهبان براي اعلام نظر در خصوص رد يا تاييد صلاحيت افراد بود و بر اين اساس اكنون از جهت قانوني امكان ورود براي عدم تاييد صلاحيت افراد قطعا وجود ندارد اما وضعيتي ايجاد مي‌شود كه ما در شوراي نگهبان پيش از اين نيز با آن مواجه بوده‌ايم.

وي ادامه داد: گاهي ما مواجه مي‌شويم با اينكه برخي افراد در فرصت مقرر نمي‌توانند مدارك مثبته‌اي از خود ارائه كنند و ما نيز طبق قانون ناچاريم صلاحيت آنان را تاييد نكنيم اما نگاه شوراي نگهبان به جايگاه مردم همواره اين است كه اگر در مواردي مدارك مثبته‌اي اعلام شد ولو اينكه فرد ممكن است به انتخابات نرسد و فرصت تبليغات از او گرفته شود، ورود پيدا كنيم.

سخنگوي شوراي نگهبان افزود: در اين‌گونه موارد مي‌توانيم دو اقدام را انجام دهيم؛ نخست اينكه پرونده را مشاهده كنيم و به فرد داوطلب بگوييم كه چهار سال ديگر مراجعه كنيد و راه ديگر اينكه به فرد بگوييم صلاحيت شما مورد تاييد واقع شده است. حال اينكه مي‌تواند در انتخابات شركت كند يا نه، توان شخصي است و ما براي رعايت حقوق شهروندان راه دوم را انتخاب مي‌كنيم. در همين راستا روز گذشته جلسه فوق‌العاده‌اي در شوراي نگهبان براي بررسي چهار پرونده برگزار شد كه مدارك جديدي به دست ما رسيده بود.

كدخدايي كه در گفت‌وگويي تلويزيوني سخن مي‌گفت، در خصوص نظارت شوراي نگهبان بر برگزاري انتخابات نيز گفت: در چاپ و توزيع تعرفه‌ها همكاران نظارتي ما حضور دارند و مي‌توان گفت موارد جزئي نيز با حضور ناظران ما انجام مي‌شود. از ماه‌ها قبل اقدامات ما در اين راستا شروع شده و آموزش‌هاي لازم نيز داده شده است و اگر شوراي نگهبان اعلام مي‌كند كه انتخابات در حوزه‌اي صحيح است به خاطر اين است كه اين موارد پشتيباني حضور داشته‌اند. در ادوار گذشته به دليل اينكه حوزه‌هاي مختلفي وجود دارد، ممكن است تخلفي صورت گرفته و در سرنوشت انتخابات موثر بوده يا صندوق يا حوزه ابطال شده است. در روز انتخابات ناظران ما بر سر صندوق‌ها حضور دارند.

۱۳۹۰/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...