نسخه چاپی

داعش افراد تحصیلكرده بیشتری را اجیر كرده است

تازه ترین بررسی بانك جهانی نشان می‌دهد كه گروه تروریستی داعش افراد با تحصیلات بهتر و بالاتر را بیشتر از سایر افرادی كه تحصیلات متوسطی داشته‌اند، اجیر كرده است.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: بر خلاف تصور موجود، تازه ترین بررسی بانک جهانی حاکی است که گروه تروریستی داعش افراد تحصیلکرده را بیشتر از افرادی که تحصیلات متوسطی دارند، اجیر کرده است.

بررسی بانک جهانی نشان می دهد کسانی که حاضر به انجام حملات انتحاری می شوند، بیشتر در بین افراد با تحصیلات بالاتر بوده اند.

این تحقیق و بررسی با هدف شناسایی ریشه های اقتصادی و اجتماعی پیوستن افراد به گروه های افراطی و تروریستی بوده است. این تحقیق نشان می دهد که فقر و محرومیت ریشه و عامل اصلی حمایت از گروه های تروریستی و افراطی نبوده است.

تقریبا بدون استثنا، تروریست هایی که به داعش در سوریه و عراق پیوسته اند، سال های بیشتری را نسبت به شهروندان عادی صرف فراگیری و تحصیل در کشورهای اروپایی، آفریقایی و خاورمیانه نموده اند.

این آمارها به روشنی نشان می دهد که فقر عام اصلی افراط گرایی و خشونت نبوده است. اطلاعات درز یافته درباره 331 عضو گروه تروریستی داعش نشان می دهد که تنها 17 درصد آنها نتوانسته اند تحصیلات دوره متوسطه را به پایان برسانند. این در حالی است که یک چهارم آنها تحصیلات دانشگاهی داشته اند.

تنها اعضای داعش از کشورهای شرق اروپا تحصیلاتی کمتر از متوسط داشته اند. اجیرشدگان از خاورمیانه، شمال آفریقا و جنوب و شرق آسیا عمدتا سطح تحصیلات بالاتری نسبت به سایر شهروندان منطقه داشته اند.

اکثر این 331 نفر پیش از پیوستن به داعش دارای شغل بوده اند.

۱۳۹۵/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...