نسخه چاپی

فرار هزاران عراقی از موصل

همزمان با نزدیكی به آغاز عملیات موصل، هزاران عراقی از این شهر به سمت سوریه گریختند و برخی مجبور به پرداخت مبالغ هنگفت شده‌اند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه تایمز انگلیس، برخی منابع در مناطق شمال سوریه اعلام کردند که تعداد بسیار زیادی از عراقی‌ها همزمان با نزدیکی آغاز عملیات موصل از این شهر گریخته و با طی مسافتی بیش از 300 مایل خود را به خاک سوریه رسانده‌اند.

به گفته این منابع، عراقی‌ها از این هراس دارند که سرنوشت شهر موصل نیز مانند شهر فلوجه شود و غیرنظامیان در عملیات کشته شوند.

منابع مذکور افزودند: روزانه حدود سه هزار پناهجو از موصل خود را به گذرگاه شهرک الراعی واقع در نزدیکی مرزهای ترکیه می‌رساندند. آنها در این مسیر حوزه‌های گازی و بسیاری از موانع را پشت سر می‌گذارند.

این منابع ادامه دادند: برخی از این پناهجویان مجبور شده‌اند مبالغ سنگینی را برای فرار بپردازند. به عنوان مثال دو خانواده از ساکنان منطقه‌ای در نزدیکی موصل که هفته جاری خود را به شمال سوریه رساندند، مجبور شدند 32 هزار دلار برای فرار از داعش هزینه کنند. این خانواده‌ها حتی مجبور شده‌اند در یک انبار نفت پنهان شوند که در اثر آن دو تن از زنان آنها دچار تنگی نفس شدید و بیهوشی شدند. علاوه بر این آنها به کودکان خود داروهای خواب‌آور دادند تا هنگام عبور از نقاط خطرناک توسط داعش آرام باشند.

۱۳۹۵/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...