نسخه چاپی

واكنش كاخ‌ سفید به تحركات نظامی تركیه

نماینده اوباما در ائتلاف ضدداعش در روزهایی كه دولت تركیه برای حضور برخی گروه‌های عراقی در عملیات آزادسازی موصل تكلیف تعیین می‌كند، می‌گوید حضور بدون مجوز ارتش تركیه در این عملیات مشكل‌ساز خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از فارس، «برت مک‌گورک» نماینده ویژه اوباما در ائتلاف ضدداعش امروز میهمان کنفرانس خبری وزارت خارجه کشورش بود و در خصوص آخرین وضعیت عملیات بر علیه تروریست‌ها در سوریه و عراق گزارش داد.

این کنفرانس خبری همزمان بود با حضور نیروهای نظامی ترکیه در شمال عراق و تأکید دولت ترکیه بر حضور این نیروها در عملیات آتی آزادسازی موصل از چنگال داعش.

امروز هم «بینالی یلدیریم» وزیر خارجه ترکیه برای نیروهای عراقی حاضر در این عملیات تعیین تکلیف کرده و گفته بود که حضور نیروهای مردمی شیعه (حشدالشعبی) در این عملیات، صلح به بار نخواهد آورد.

دولت عراق تاکنون بارها به حضور ترکیه در شمال این کشور و عزم آنها برای حمله به موصل اعتراض کرده و حتی برای بیرون کردن ارتش ترکیه از کشورش دست به دامان شورای امنیت سازمان ملل شده است.

یکی از خبرنگاران در خصوص این معضل از مک‌گورک سوالی پرسید.

نماینده اوباما پاسخ داد: «همه اقدامات نظامی در عراق باید با هماهنگی دولت این کشور باشد و ما البته همیشه بر حفظ تمامیت ارضی و احترام به حاکمیت عراقی‌ها تأکید کرده‌ایم.»

وی افزود: «حضور هر نیروی نظامی خارج از حوزه فرماندهی دولت عراق در این عملیات، باعث بروز مشکلی جدی خواهد بود.

۱۳۹۵/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...