نسخه چاپی

سوء استفاده جنسی اعراب از اوضاع سوریه

برخی شیوخ عرب با سوء استفاده از وضعیت پناهندگان سوری در كشورهای مختلف دختران نوجوان سوری را به صورت رایگان به عقد خود در می‌آورند.


به گزارش نما، فارس به نقل از عربی پرس نوشت: رسانه های خبری این روزها از انتشار پدیده ای در نواحی مرزی سوریه در کشورهای همسایه خبر می دهند که به علت اوضاع بد آوارگان سوری ایجاد شده است، این پدیده شامل موج پیشنهادات ازدواج از سوی جوانان عرب در کشورهای همسایه است که از طریق سایت های اینترنتی و سایر راههای ارتباطی به اطلاع آوارگان سوری می رسد، آوارگان سوری که به علت ترک کشور خود در وضعیت بدی در مرزها به سر می برند، نیز به علت عدم داشتن درآمد و برای محافظت از دختران خود سعی می کنند با هزینه های ناچیز آنها را به عقد جوانان عرب در بیاورند.

در این راستا صفحه فیس بوک با عنوان «دختران سوری همراه با انقلاب» مملو از درخواست های اینچنینی شده، البته این جوانان هدف اصلی خود را محافظت از این دختران بیان می کنند، اما چیزی که در محافل اردنی و ترکیه و لبنانی شنیده می شود، این است که جوانان می خواهند با بهایی ناچیز به یک «حوری از حوریان شام» دست پیدا کنند. تعداد این در خواست ها در صفحه مذکور به حدی رسیده است که طارق الجزایری مدیر این صفحه از کاربران خواست تا این پیام ها را ارسال نکنند، وی البته ادعا کرد که اخبار مربوط به انتشار این پدیده در مرزهای اردن ،لبنان و ترکیه صحت ندارد.

این در حالی است که روزنامه اردنی الدستور اخیرا در مقاله‌ای نوشت که هر جایی که در اردن می‌نشینند، صحبت از دختران سوری است که می‌توان با پرداخت صد یا دویست دینار با آنها ازدواج کرد، برای این کار تو تنها باید به المفرق یا عمان یا الرمثا بروی و یکی از «حوریان شام» را انتخاب کنی، خانواده های آنها فوری و بدون شرط و با مهریه ای عادی حاضرند او را به ازدواج تو درآورند.

گزارش دیگری از اردن نیز نشان می‌دهد که درخواست های سعودی‌ها نیز از طریق سفارت این کشور در اردن برای ازدواج با دختران نوجوان سوری مقیم اردن افزایش یافته است.

البته نمی‌توان به آمار دقیقی از ازدواج این دختران در کشورهای همسایه دست یافت، اما چیزی که مشخص است، این است که درخواست‌ها برای ازدواج با این دختران بویژه در سنین 14 و 15 سال به شدت افزایش یافته است. این افزایش نگرانی های شبکه های انسان دوستانه را برانگیخته است. «دومینیک هایدی» نماینده محلی یونیسف در این زمینه می گوید که این صندوق مشکل دختران نوجوان سوری را در اردن درک می کند و نسبت به ازدواج زودهنگام آنها نگران است.

منی غانم فعال سوری و دبیر جریان سازندگی دولت سوریه در این زمینه می گوید که اطلاعات دقیقی از این موضوع ندارد، اما احتمال بروز این حالت بعید نیست، چرا که زنان معمولا در چنین درگیری های مسلحانه ای قربانی می‌شوند، طبیعت مردسالارانه جامعه نیز که همواره می خواهد از جایگاه زن برای منافع شخصی خود استفاده کند، چنین اجازه ای را می دهد.

«ینار محمد» فعال عراقی نیز در این رابطه می گوید بعید نیست دختران سوری نیز سرنوشتی مانند زنان عراقی داشته باشند که در بین سالهای 2005 تا 2009 با قیمت‌های بسیار پایین در کشورهای خلیج فارس خرید و فروش می شدند.

۱۳۹۱/۶/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...