نسخه چاپی

نیروهای پیشمرگه كرد عراق آماده برای ورود به موصل

تازه ترین گزارش ها از شمال عراق حاكی است كه نیروهای پیشمرگه كرد عراق، برای شروع عملیات موصل آماده شده اند، بطوری كه گروهی از فرماندهان پیشمرگه در گفت وگو با ایرنا از آمادگی نیروهایشان برای مشاركت در عملیات موصل به همراه نیروهای عراقی خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا ، در این خصوص سید هژار یکی از فرماندهان نیروهای پیشمرگه در منطقه خازر در جنوب موصل، با اشاره به نزدیک شدن زمان آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکید کرد نیروهای پیشمرگه منتظر دستور برای آغاز عملیات هستند.
وی با اعلام این مطلب به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: نیروهای پیشمرگه آماده کنترل مناطقی هستند که در اشغال گروه تروریستی و تکفیری داعش است.
این فرمانده نیروهای پیشمرگه افزود: براساس توافق انجام شده میان حکومت اقلیم کردستان عراق و دولت عراق، زمان کنترل موصل نزدیک است اما زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست و ما تنها موظف به اجرای دستورات فرماندهی عملیات برای پایان دادن به حیات داعش در عراق هستیم .
همزمان دیدوان خورشید یکی دیگر از فرماندهان نیروهای پیشمرگه به خبرنگار ایرنا گفت: نیروهای پیشمرگه آماده آغاز عملیات هستند و اکنون منتظر ورود ارتش عراق برای کنترل موصل هستیم .
در ارتباط با نحوه مشارکت نیروها رشاد گلالی مسئول کمیته مخمور اتحادیه میهنی کردستان عراق نیز به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: در محور القیاره ارتش عراق، الحشد الشعبی و بخشی از نیروهای بومی منطقه و در محور خازر نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق وارد عمل خواهند شد .
موصل به عنوان دومین شهر بزرگ عراق از دو سال پیش در قالب یک طرح مشکوک منطقه ای به اشغال گروه تروریستی و تکفیری داعش درآمد.

۱۳۹۵/۷/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...