نسخه چاپی

واكنش رئیس نهاد رهبری به حضور محكومان امنیتی در دانشگاه‌ها

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها از حضور برخی محكومان امنیتی در دانشگاه‌ها انتقاد كرد.

به گزارش نما؛ حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با تسنیم«پویا» با انتقاد از دعوت برخی محکومان امنیتی در دانشگاه‌‌ها در روزهای اخیر، گفت: دیداری که رهبر معظم انقلاب اسلامی با دانشگاهیان داشتند، تذکر دلسوزانه‌ای ارائه کردند و فرمودند که افراد نامطمئن جایشان در دانشگاه‌ها نیست که مسئولان دانگشاه‌ها باید به این نکته توجه کنند.

وی دعوت و حضور افراد ساختارشکن و محکومان امنیتی در دانشگاه‌ها را در شأن و جایگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌‌ها ندانست و افزود: شأن دانشجویان و اساتید بالاتر از این است که افرادی در دانشگاه‌ها حضور یابند که قبلا غیر قابل اطمینان بودنشان را نشان داده‌اند.

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها با بیان اینکه حضور محکومان امنیتی و افراد مسئله‌‌دار در دانشگاه‌ها باعث می‌شود که ذهن جوانان ما را تخریب کنند، اظهار کرد: حضور این افراد در دانشگا‌ه‌ها باعث ایجاد تفرقه بین دانشجویان می‌شوند، زیرا حضور اینها باعث می‌شود که به دلیل مواضع غلطی که داشته‌اند، تفرقه بین دانشجویان ایجاد شده و مانع بحثهای اصولی و عمیق در دانشگاه‌ها شوند.

حجت‌الاسلام محمدیان یکی دیگر از آثار سوء حضور محکومان امنیتی و ساختارشکنان در دانشگاه‌ها را، ایجاد هیاهو و ایجاد فضا برای یارکشی‌ها دانست و افزود: حضور این افراد باعث می‌شود که اخلاق و فضیلت فدای بازیهای سیاسی و غیر ضروری شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش هیئتهای نظارت دانشگاه‌ها در برخورد با عوامل دعوت از محکومان امنیتی اشاره کرد و گفت: وظیفه‌ هیئتهای نظارت در دانشگاه‌ها این است که مراقبت کنند که افرادی به دانشگاه‌ها بیایند که ارزشهای انقلابی و اسلامی را پاس بدارند.

**مسئولان مراقب باشند دانشگاه‌ها دوباره به خانه احزاب تبدیل نشود

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها با تأکید بر اینکه مسئولین دانشگاه‌ها باید در زمینه دعوت افراد به دانشگاه‌‌ها احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند، افزود: مسئولان دانشگاه‌ها باید مراقب باشند که فضای دانشگاه‌‌ها از فضای علمی، تحقیقاتی، پژوهشی، انقلابی و احساس مسئولیت در مقابل مسائل واقعی جامعه خارج نشود.

حجت‌الاسلام محمدیان با ابراز امیدواری از اینکه مسئولین دانشگاه‌‌ها احساس مسئولیت بیشتری نسبت به حضور افراد در دانشگاه‌ها داشته باشند، خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه‌ها باید مراقبت کنند که دانشگاه دوباره به خانه احزاب تبدیل نشود.

وی با بیان اینکه دانشگاه خانه احزاب نیست، اظهار کرد: دانشگاه باید به احزاب خط و جهت دهد و آنها را هدایت کند، نه اینه حیاط خلوت احزاب شود.

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها متذکر شد: اگر دانشگاه به حیاط خلوت احزاب تبدیل شود، به استاد، دانشجو، علم و شعور افراد توهین شده است.

به گزارش تسنیم، در روزهای اخیر شماری از محکومان امنیتی از جمله عماد الدین باقی و محسن آرمین با دعوت تشکل ساختارشکن انجمن (اسلامی) دانشجویان به دانشگاه‌های شریف و علامه طباطبایی دعوت شدند که البته برنامه دانشگاه شریف لغو شد.

قرار است امروز و فردا محسن آرمین از محکومان امنیتی به بهانه تحریف‌های آئین‌های عاشورایی در دانشگاه علامه طباطبایی سخنرانی کند.

هنوز مسئولان دانشگاه علامه طباطبایی درباره علت برگزاری چنین برنامه‌ای با سخنرانی یک محکوم امنیتی پاسخی نداده‌اند.

۱۳۹۵/۷/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...