نسخه چاپی

احتمال بازگشت تونی بلر به سیاست برای نجات انگلیس

نخست‌وزیر پیشین انگلیس در مصاحبه‌ای از احتمال بازگشت به عرصه سیاسی كشورش و جلوگیری از تلاش‌های حزب محافظه‌كار ترزا می برای "تخریب" انگلیس با "بریگزیت دشوار" سخن گفت.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری رویترز، تونی بلر تنها نخست‌وزیر انگلیس که توانست سه دوره پیاپی در این سمت انتخاب شود، طی ۱۰ سال اول نخست‌وزیری خودش محبوبیت مردمی بالایی داشت اما حمایتش از حمله آمریکا به عراق به شدت به وجهه او لطمه زد.

تونی بلر در مصاحبه با مجله اسکوآیر (Esquire Magazine) گفت: "این واقعا تراژدی است که مردم انگلیس بین گزینه حزب محافظه‌کار که خواستار یک خروج از اتحادیه اروپای دشوار است و یک حزب کارگر که به عنوان چپ‌افراطی توصیف می‌شود و در دهه ۶۰ میلادی مانده است، گیر کرده‌اند."

او گفت: نمی‌دانم بتوام نقشی داشته باشم یا خیر. محدودیت‌هایی درباره آنچه الان می‌توانم درباره نقش خودم بگویم، وجود دارد. تمام چیزی که می‌توانم بگویم این است که این جایگاه سیاست است. آیا من احساساتی قوی درباره آن دارم؟ بله دارم. آیا انگیزه بسیاری دارم؟ بله. از اینجا کجا قرار است بروم؟ دقیقا چه کار می‌کنم؟ اینها سوالات اصلی است.

نتایج رای‌گیری جنجالی انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا در ماه ژوئن موجب شد تا ترزا می محافظه‌کار روی کار آید و این وزیر کشور سابق انگلیس تاکید دارد که این رای‌گیری را درخواستی برای اعمال تغییرات گسترده در روش انگلیس می‌بیند. رویکرد ترزا می سرمایه‌گذاران را ترسانده است. "بریگزیت دشوار" به این معناست که انگلیس از تلاش برای ماندن در بازار واحد اتحادیه اروپا به منظور کنترل مهاجران از ۲۷ عضو دیگر، دست می‌کشد.

تونی بلر درباره جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس هم گفت که او "ترکیبی از فانتزی و اشتباه" را ارائه کرده است و در نتیجه اقدامات او، انگلیس به "کشور تک‌حزبی" تبدیل شده است.

بلر تاکید کرد:‌ دلیل این که چرا این افراد محبوبیتی در حوزه‌های رای ندارند، این نیست که آنها چپگرا و یا بسیار مقرراتی هستند. بلکه این است که "آنها بسیار اشتباه می‌کنند. "صادقانه می‌گویم که اگر انتخاب پیش روی کشور انتخاب میان دولت محافظه‌کار و یا حزب کارگر چپگرای افراطی باشد، یک تراژدی برای سیاست انگلیس است.

۱۳۹۵/۷/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...