نسخه چاپی

10 فایده پیاز برای سلامتی

تراكم استخوانی خانم هایی كه روزانه یك بار پیاز مصرف می كنند 5 درصد بیشتر از خانم هایی است كه میزان مصرفشان یكبار در ماه است. خطر بروز شكستگی ران در خانم های مصرف كنند پیاز 20 درصد كمتر است.

به گزارش نما به نقل از تبیان؛ همه ما روزانه پیاز مصرف می کنیم. اما شاید توجه چندانی به خواص آن نداشته باشیم. امروز در خصوص فواید مثال زدنی آن صحبت می کنیم تا با آگاهی به سمت این ماده غذایی مفید بروید.

مقابله با تشکیل لخته های خونی خطرناک
بر اساس نتایج پژوهشی که در Journal of Clinical Investigation به چاپ رسیده، یکی از ترکیبات پیاز و سیب به نام روتین مانع از تشکیل لخته های خونی می شود. روتین مانع از تجمع پلاکت ها و همچنین مانع از تشکیل فیبرین در عروق می شود که هر دو در تشکیل لخته نقش دارند.

پیاز دشمن سرطان
محققان دانشگاه کرنل با مقایسه اثرات پیازچه روی رشد سلول ها و رادیکال های آزاد متوجه شدند که این سبزی در مقایسه با 10 نوع دیگر پیاز تأثیر آنتی اکسیدانی بیشتری دارد و در مقابله با سلول های سرطانی کبد موثر است. بنابراین توصیه می شود از مصرف پیازچه غافل نشوید.

پیاز سرشار از اسیدفولیک
اسیدفولیک برای عملکرد مغز و سلامت روحی لازم است. نصف لیوان پیاز سبز 9 درصد نیاز روزانه به این ویتامین را تأمین می کند.

پیاز دوست استخوان ها
پیاز همانند سیب و توت ها منبع خوب کرستین است که خواص آنتی اکسیدانی دارد. نتایج پژوهشی که در دانشگاه یوتاه انجام شده نشان می دهد کرستین باعث کاهش فشار خون بالا می شود.

نتایج پژوهش های محققان دانشگاه کارولینای جنوبی نشان می دهد تراکم استخوانی خانم هایی که روزانه یک بار پیاز مصرف می کنند 5 درصد بیشتر از خانم هایی است که میزان مصرفشان یکبار در ماه است. خطر بروز شکستگی ران در خانم های مصرف کنند پیاز 20 درصد کمتر است.

پیاز برای کاهش علائم پیش از قاعدگی
به عقیده محققان آمریکایی خانم هایی که تغذیه آن ها سرشار از منگنز است کمتر از مشکلات خلق و خوی و دل دردهای ناشی از قاعدگی رنج می برند.

پیاز برای کاهش فشار خون بالا
پیاز همانند سیب و توت ها منبع خوب کرستین است که خواص آنتی اکسیدانی دارد. نتایج پژوهشی که در دانشگاه یوتاه انجام شده نشان می دهد کرستین باعث کاهش فشار خون بالا می شود. این ترکیب از جداره عروق محافظت می کند. در نتیجه خطر بیماری های قلبی عروقی را نیز کاهش می دهد

پیاز کم کالری
پیاز بسیار کم کالری است. هر یک عدد پیاز متوسط 44 کالری دارد.

پیاز منبع فیبرها
پیاز همچنین منبع خوب فیبرها است. یک عدد پیاز متوسط 1.9 گرم فیبر وارد بدن می کند.

پیاز منبع ویتامین C
هر 100 گرم پیاز حدود 12 درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تأمین می کند. باید بدانید که هر یک عدد پیاز متوسط تأمین کننده حدود 13 درصد نیاز روزانه ما به این ویتامین محسوب می شود.

پیاز منبع سلنیوم
پیاز منبع خوب سلنیوم است. این ماده خواص ضدسرطانی قوی دارد. البته محققان بر این عقیده هستند که برای تائید این خاصیت پیاز نیاز به بررسی های بیشتری دارد اما در هر حال توصیه می شود از مصرف روزانه این ماده غذایی مفید غافل نباشید.

۱۳۹۵/۷/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...