نسخه چاپی

پشت پرده آزادی جیسون رضائیان

نایب رئیس كمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریكایی ها به تعهد خود پیرامون آزادی 20 ایرانی دربند در این كشور در قبال آزادی جیسون رضائیان پایبند نبوده اند.

به گزارش نما به نقل از میزان، ابوالفضل حسین بیگی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس پیرامون توافق میان ایران وآمریکا مبنی براینکه با آزادی جیسون رضائیان 20 نفر از زندانیان وافراد تحت تعقیب ایرانی نیزمعاوضه شوند اما متاسفانه چنین اقدامی تا به امروز صورت نگرفته است، اظهار کرد: پرونده آزادی جیسون رضائیان دارای چند نقطه حساس و مهمی بود و مباحثی مهمی پیرامون آن مطرح شد.

وی افزود: در ابتدا قرار بود زمانی که جیسون رضائیان آزاد می شود در قبال آزادی وی مقداری از بدهی های آمریکا به ایران پرداخت شود و تعدادی از ایرانیان بیگناهی که درآمریکا زندانی هستند نیز از زندان آزاد شوند اما این روند متاسفانه به دلیل رویکرد آمریکایی ها در انجام تعهدات خود تا به امروز صورت نگرفته است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: آزادی جیسون رضائیان از سوی ایران به جامعه بین المللی اثبات کرد که ایران به دنبال شرارت نیست و از جایگاه حقوق انسانی و اسلامی حاضر نیست هیچ فردی در زندان باشد هر چند که فردی مثل رضائیان جرم جاسوسی اش برای موساد و سازمانهای جاسوسی امریکا در ایران محرز شده بود و وی از ناحیه آمریکا ماموریت های مختلفی را در ایران انجام داده بود.

حسن بیگی با بیان اینکه اسامی افراد ایرانی تا زمانی که آزاد نشدند غیر قابل اعلام است، گفت: بدون شک اگر این اسامی اعلام شود با توجه به اینکه این افراد هنوز در زندان هستند فشار آمریکایی ها بر آنها افزایش پیدا می کند.

وی خاطر نشان کرد: طبق توافق صورت گرفته میان ایران و آمریکا قرار بود در قبال آزادی جیسون رضائیان 20 ایرانی دربند آمریکا که هیچ گونه ارتباطی با نیروهای امنیتی و مسلح ایران نداشتند آزاد شوند اما آمریکایی ها به مانند همیشه باز هم به توافقات خود عمل نکردند و این موضوع تا به امروز اجرایی نشده است.

وی درباره اینکه توافق برای آزادی جیسون رضائیان در قبال آزادی 20نفر از ایرانیان در بند در آمریکا میان چه نهادهایی در کشورمان وطرف آمریکایی به امضا رسیده است ،‌اظهار کرد: همه مباحث مربوط به موضوع سیاست خارجی را وزارت خارجه کشورمان پیگیری میکند.

۱۳۹۵/۷/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...