نسخه چاپی

حزب عدالت و توسعه مراكش پیروز نهایی انتخابات شد

وزارت كشور مراكش از پیروزی نهایی حزب عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی این كشور خبر داد.

به گزارش نما به نقل از العالم، حزب عدالت و توسعه مراکش با کسب 125 کرسی از مجموع 395 کرسی، در انتخابات پارلمانی این کشور پیروز شد.
وزارت کشور مراکش در بیانیه‌ای اعلام کرد که حزب عدالت و توسعه در این دوره از انتخابات که دیروز (جمعه 16 مهر ماه) برگزار شد، توانست 125 کرسی از مجموع 395 کرسی پارلمان را به دست بیاورد و برای دومین بار، در راس قدرت باقی بماند.
بر اساس این بیانیه، حزب عدالت و توسعه 98 کرسی در مراکز انتخاباتی محلی و 27 کرسی در لیست انتخابات ملی و درمجموع 125 کرسی پارلمان را به‌دست آورده است.
روزنامه رای الیوم نوشت: حزب "الاصاله و المعاصره" به‌عنوان رقیب حزب نخست مراکش در این انتخابات در مجموع 102 کرسی کسب کرده که 81 کرسی آن محلی و 21 کرسی ملی است.
نتایج انتخابات پارلمانی اخیر مراکش حکایت از آن دارد که تعداد کرسی‌های پارلمانی حزب عدالت و توسعه، از 107 کرسی در انتخابات سال 2011 به 125 کرسی در سال 2016 افزایش یافته این درحالی است که تعداد کرسی های حزب الاصاله و المعاصره از 48 کرسی در سال2011 به 102 کرسی در سال 2016 افزایش یافته است.
براساس سیستم انتخاباتی در مغرب، یک حزب نمی تواند اکثریت مطلق را از آن خود کند و این بدان معنا است که برندگان باید وارد گفت وگو برای تشکیل دولت ائتلافی شوند که این امر از نفوذ سیاسی احزاب می کاهد.
بنابر اعلام نهایی نتایج انتخابات پارلمانی مغرب، حزب عدالت و توسعه برندۀ اصلی انتخابات دیروز پارلمانی مغرب است و بدین ترتیب باید خود را آماده تشکیل حکومت ائتلافی با دیگر احزاب کند.

۱۳۹۵/۷/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...