نسخه چاپی

مدیر كل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت در گفتگو با نما:

تاسیس داروخانه گیاهی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی در دستور كار قرار گرفت

عکس خبري -تاسيس داروخانه  گياهي در راستاي اجراي اقتصاد مقاومتي در دستور کار قرار گرفت

هدف وزارت بهداشت از تاسیس دارو خانه های گیاهی، اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت است.

دکتر محمود خدادوست مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: هدف وزارت بهداشت از تاسیس دارو خانه های گیاهی، اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت است.
وی افزود: با ایجاد داروخانه های گیاهی از یکسو استفاده از فرآورده های طبیعی و سنتی را ترویج میکنیم که این موضوع در راستای اعمال اقتصاد مقاومتی و پدافتد غیر عامل است و از سوی دیگر دسترسی مردم را به داروهای گیاهی ایمن و موثر افزایش می دهیم.
خدا دوست با اشاره به تصویب و ابلاغ آیین نامه داروخانه های گیاهی تصریح کرد: هم اکنون سازمان غذا و دارو با همکاری انجمن علمی داروسازان و نماینده ای که از طرف کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی معرفی شده، در دفتر طب سنتی وزارت بهداشت مشغول تدوین ضوابط اجرایی این آیین نامه هستند.
مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت درباره اعتراض برخی از داروخانه های فعلی به تاسیس داروخانه گیاهی گفت: انجمن داروسازان دغدغه هایی را مطرح کرده که عمدتا برداشت های شخصی از آیین نامه بود و بنا شد در تدوین ضوابط اجرایی به این دغدغه ها پاسخ های شفاف داده شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: با تاسیس داروخانه های گیاهی، داروخانه های فعلی می توانند همچنان به عرضه داروهای گیاهی ادامه دهند و اینطور نیست که از این پس داروخانه های قدیمی نتوانند داروی گیاهی بفروشند بلکه تاسیس داروخانه گیاهی فقط برای تسهیل دسترسی مردم به انواع دارهای گیاهی است.

۱۳۹۵/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...