نسخه چاپی

پرسپولیس در جستجوی پیروزی

عکس خبري -پرسپوليس در جستجوي پيروزي

هفته هفتم لیگ برتر امروز و فردابا انجام 8 مسابقه برگزار می‌شود كه در یكی از مهمترین دیدارها پرسپولیس در اهواز میهمان فولاد خوزستان است.

به گزارش جهان به نقل از واحدمرکزی خبر، هفته هفتم لیگ برتر امروز با انجام یک مسابقه در کرج آغاز می‌شود و راه آهن به مصاف سایپا می‌رود.تقابل دایی با تیم سابقش قابل توجه است. نارنجی‌پوشان سه هفته متوالی پیروز شده‌اند و می‌خواهند موفقیت‌هایشان را ادامه بدهند و دایی هم می‌خواهد تیمش را به رتبه‌های بالاتر جدول برساند.


در هفته هفتم دیدار دو تیم استقلال و پیکان که قرار بود امروز برگزار شود به دلیل برگزاری نشست سران عدم تعهد لغو شد تا آبی‌پوشان بعد از دربی استراحت کنند.

فردا (چهارشنبه) 7 بازی به شرح زیر برگزار می‌شود.


* گهر دورود - نفت آبادان؛ فرار از انتهای جدول


نفت آبادان هفته گذشته اولین برد خود را کسب کرد تا به آینده امیدوار شود و کاستا به طور موقت از در خروجی باشگاه فاصله بگیرد. گهر هم با مشکلات مالی همچنان افتان و خیزان در لیگ برتر حضور دارد. گهر در این بازی میزبان است اما طبق معمول باید در ورزشگاه انقلاب کرج به مصاف حریفش برود. نبرد این دو تیم برای فرار از انتهای جدول و رسیدن به رده یازدهم یا دوازدهم است.


* داماش - ملوان؛ نبرد تماشایی در دربی گیلان


دربی گیلانی برای فوتبالدوستان این استان از دربی پایتخت هم مهم‌تر است. حساسیتی که تماشاگران دو تیم نسبت به یکدیگر دارند می‌تواند سکوهای ورزشگاه عضدی را ناآرام کند. البته مسئولان دو تیم تلاش کردند این حساسیت را کم کنند و به همین دلیل افشین چاووشی مهاجم داماش به عیادت مازیار زارع که بعد از بازی با نفت دچار مصدومیت شده بود رفت.

مسئولان دو تیم امیدوارند حساسیت بازی روی کیفیت فنی مسابقه تاثیر منفی نگذارد و تماشاگران نیز با حفظ ادب فقط تیم محبوب‌شان را تشویق کنند. هر دو تیم هم با شکست پا به این رقابت حساس گذاشته‌اند. داماش برابر مس در کرمان باخته و ملوان مقابل نفت تهران یک شکست خانگی سنگین ( 3 بر یک) را تجربه کرده است. ملوان اگر می‌خواهد همچنان در بالای جدول بماند باید پیروز شود و داماش هم اگر دوست دارد به رده‌ای بالاتر از یازدهمی برسد باید سه امتیاز را بگیرد.


* سپاهان - فجرسپاسی؛ قطع نوار ناکامی؟


زرد پوشان اصفهانی که کم کم خود را برای مسابقات نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کنند در دو هفته اخیر دو باخت را مقابل سایپا و پیکان تجربه کرده‌اند. از طرف دیگر فجر هم با یک باخت و یک مساوی قدم به این دیدار می‌گذارد. بدین ترتیب هر دو تیم می‌خواهند نوار ناکامی خود را قطع کنند. محمود یاوری که در سن 73 سالگی مثل جوانان از آرزوها و رویاهایش در لیگ سخن می‌گوید مقابل تیم شهرش کار سختی در پیش دارد و باید کرانچار را با ستارگانش متوقف کند. سپاهان اگر از پس فجر برنیاید شرایطش اضطراری می‌شود.


* نفت تهران - ذوب‌آهن ؛ یک دیدار تمام اصفهانی!


منصور ابراهیم‌زاده به ذوب آهن رسید آن هم در شرایطی که تیم کنونی ابراهیم‌زاده در رده دوم جدول است و ذوب آهن آخرین تیم جدول لیگ. در این بازی شاهد یک نبرد کاملا اصفهانی روی نیمکت دو تیم خواهیم بود. رسول کربکندی که بعد از 5 شکست متوالی توانست به یک برد شیرین خانگی برابر تراکتورسازی برسد با تمام توان تیمش را روانه مسابقه می‌کند و ابراهیم‌زاده هم می‌خواهد با شکست تیم سابق و محبوبش نفت را به صدر برساند.


نبرد مربیان اصفهانی دیدنی است. باید دید کربکندی با شکست ابراهیم ز‌اده می‌تواند از انتهای جدول جدا شود یا نفت تهران با تحمیل ششمین شکست به ذوب آهن صدرنشین می‌شود، البته در صورتی که سایپا امروز برابر راه آهن متوقف شود و به گل نرسد.


* تراکتورسازی - صبای قم؛ یک دیدار آسیایی


هر دو تیم تراکتورسازی و صبا هفته گذشته شکست خوردند تا اهمیت این بازی برایشان بیشتر شود. تیم‌های پنجم و ششم جدول که هر دو آسیایی هستند برای رسیدن به رده‌ بالاتر تلاش می‌کنند. بازی در تبریز برای هر تیمی مشکل است و پیروز شدن مشکل‌تر، تماشاگران تبریزی‌ به واقع یار دوازدهم تراکتورسازی هستند.


* آلومینیوم هرمزگان - مس کرمان؛ تنها خط تیره لیگ پاک می‌شود؟


آلومینیوم تنها تیم بدون برد لیگ است که بیشترین تساوی را دارد. اکبر میثاقیان اگر می‌خواهد تیمش را از انتهای جدول جدا کند باید در هفته هفتم 3 امتیاز را به دست بیاورد زیرا مساوی‌های زیاد نمی‌تواند یک تیم را در لیگ برتر نگه دارد. مس کرمان هفته گذشته در خانه، داماش را شکست داد تا با وضعیت بهتری از نظر روحی و روانی قدم به این میدان بگذارد. شاید این بار آلومینیوم هم برای برد وارد میدان شود نه مساوی!


* فولاد - پرسپولیس؛ با عهدنامه قهرمانی به دنبال یازدهمی!


پرسپولیس اگرچه همچنان در رده ناامید کننده پانزدهم است اما شیوه بازی پرسپولیس در دربی آنقدر امیدوار کننده بوده که بازیکنان این تیم پس از جلسه با رویانیان عهدنامه قهرمانی امضا کرده‌اند! ظاهرا تساوی در دربی پرسپولیس و مانوئل ژوزه را به آینده امیدوار کرده است. پرسپولیسی‌ها که برای سفر به اهواز با مشکل تهیه بلیت مواجه بودند سرانجام توانستند بلیت هواپیما پیدا کنند تا مجبور نشوند با قطار مسافرت کنند.

در آن سوی میدان فولاد خوزستان همچنان روی نوار ناکامی است و فرکی نتوانسته با این تیم خوب نتیجه بگیرد. برنده این بازی در نهایت می‌تواند به رسیدن به رده یازدهم امیدوار باشد، بنابراین سرخپوشان با عهدنامه قهرمانی به دنبال رده یازدهمی هستند!


*** برنامه کامل هفته هفتم لیگ برتر به شرح زیر است:

*سه شنبه 7 شهریور


سایپا - راه‌آهن ورزشگاه انقلاب کرج ساعت 19

*چهارشنبه 8 شهریور ساعت 19

گهر دورود - نفت‌ آبادان ورزشگاه انقلاب کرج


داماش - ملوان ورزشگاه عضدی رشت


سپاهان - فجرسپاسی ورزشگاه فولادشهر اصفهان


نفت‌تهران - ذوب‌آهن ورزشگاه دستگردی تهران


*چهارشنبه 8 شهریور


تراکتورسازی - صبای قم ورزشگاه یادگارامام تبریز ساعت 19:20

آلومینیوم هرمزگان - مس‌ کرمان ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس ساعت 19:30

فولاد خوزستان - پرسپولیس ساعت 20 ورزشگاه تختی اهواز


* دیدار استقلال و پیکان به دلیل برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در تهران لغو و به زمان دیگری موکول شد.

۱۳۹۱/۶/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...