نسخه چاپی

بان‌كی‌مون: عاملان حمله هوایی به مراسم ترحیم در یمن باید محاكمه شوند

دبیركل سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای حمله ائتلاف سعودی‌ها به مراسم خاكسپاری در «صنعاء» اعلام كرد آنهایی كه مسئول این حمله هستند باید محاكمه شوند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل حمله هوایی ائتلاف سعودی به مراسم تدفین شهر «صنعاء» یمن را محکوم کرد.



خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد، شاهدان ماجرا اعلام کردند که حمله هوایی که شاهد آن بودند توسط هواپیمای ائتلاف سعودی به عزاداران در سالن مراسم ختم پدر «جلال الرویشان» وزیر کشور یمن که 8 اکتبر (روز شنبه 17 مهرماه) در صنعاء برگزار شده بود، صورت گرفته است.



سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که بان کی مون این حمله ائتلاف سعودی را محکوم می کند و در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دبیرکل سازمان ملل این حمله در سالن برگزاری یک مراسم در صنعا را محکوم می‌کند که در آنجا صدها نفر برای مراسم ختم گرد هم آمده بودند. گزارشات اولیه نشان می‌دهد که این حمله، یک حمله هوایی ائتلاف بوده است و در آن 140 نفر کشته شدند و صدها نفر دیگر زخمی شدند...دبیرکل تصریح کرد که هرگونه حمله عمدی به غیرنظامیان کاملاً غیرقابل پذیرش است و خواستار تحقیقات فوری و بی‌طرفانه درباره این حادثه شد. آنهایی که مسئول این حمله هستند باید محاکمه شوند».



طبق برآوردهای سازمان ملل، حمله ائتلاف سعودی به یمن 140 کشته و 525 زخمی برجای گذاشته است و این در حالی است که رسانه‌ها، آمار کشته‌های این حادثه را 213 نفر اعلام کرده‌اند.



پیش از این، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید در این باره گفت: «همکاری امنیتی آمریکا با عربستان سعودی، چک سفید امضا نیست. با توجه به این اتفاق و دیگر اتفاقات اخیر، ما بازنگری فوری حمایتمان از ائتلاف به رهبری سعودی را در پیش گرفتیم».

۱۳۹۵/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...