نسخه چاپی

درگیری‌های جندالاقصی و احرارالشام بالا گرفت

با شكست تلاش‌ها برای حل و فصل اختلافات گروهك‌های تروریستی جندالاقصی و احرارالشام، درگیری‌های بی‌سابقه‌ای میان دو گروه در روزهای گذشته شكل گرفته است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، حومه استان ادلب در شمال سوریه شاهد درگیری‌های بی‌سابقه‌ای بین گروهک‌های تروریستی «احرار الشام» و «جند الاقصی» بود که چند روز به طول انجامید.



بعد از اینکه تلاش برای رایزنی و مذاکره میان این دو گروه با شکست مواجه شد، دو گروه طی روزهای گذشته عملیات‌های آدم ربایی و قتل یکدیگر را در پیش گرفته‌اند.



درگیری‌های جند الاقصی و احرار الشام بعد از حمله جند الاقصی به پایگاه احرار الشام در شهر خان شیخون و تصرف پایگاه این گروهک و به قتل رساندن شماری از نیروهای آنها آغاز شد و گرچه گروهی از «ابناء الشام» برای پایان دادن به درگیری‌ها وارد عمل شده بودند اما درگیری‌ها تا بامداد جمعه میان گروهک‌های احرار الشام و جند الاقصی ادامه پیدا کرد.



جند الاقصی با صدور بیانیه‌ای احرار الشام را به تلاش برای به تعطیلی کشاندن عملیات حما متهم کرد و تأکید کرده این گروهک شماری از نیروهای جند الاقصی را به قتل رسانده به همین دلیل اگر به رفتار خود ادامه دهد، جند الاقصی عملیات حماه را متوقف کرده و برای دفاع از عناصر خود با احرار الشام روبه رو خواهد شد.



گروهک احرار الشام نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بعد از اینکه شماری از عناصر وابسته به داعش را بازداشت کرده، جند الاقصی نیز که از داعش حمایت می‌کند شماری از نیروهای احرار الشام را ربوده و به قتل رسانده بود، این مسأله منجر به لزوم دفاع احرار الشام از نیروهایش در برابر جند الاقصی شد.



منابع معارضان سوری اعلام کردند سرکرده گروهک تروریستی جبهه فتح الشام (جبهه النصره سابق) هیأتی از نیروهای نظامی خود را برای حل اختلافات احرار الشام و جند الاقصی اعزام کرده بود اما ادامه درگیری‌ها به مختل شدن روند گفت‌وگوها و در نتیجه پایان آن منجر شد.



به گفته این منابع «عبدالله المحیسنی» تروریست عربستانی و یکی از سرکرده‌های جیش الفتح تلاش کرده بود برای پایان دادن به این درگیری‌ها وارد عمل شود اما احرار الشام با این مسأله مخالفت کرد.



در این درگیری‌ها که در 20 منطقه در حومه جنوبی استان ادلب صورت گرفته چندین نفر از هر دو طرف درگیری کشته و زخمی شده‌اند و گروهک احرار الشام و برخی گروه‌های دیگر شهرک سرمین در این منطقه را محاصره کرده‌اند.



منابع معارضان سوری اعلام کرده‌اند که احرار الشام از کمک نظامی گروهک‌های دیگری مانند فیلق الشام و جیش الاسلام، جیش المجاهدین، انصار اسلام، اتحاد اسلامی و ... برای مقابله با جند الاقصی بهره برده است.

۱۳۹۵/۷/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...