نسخه چاپی

تعطیلی ناگهانی پرتیراژترین روزنامه مجارستان

انتشار روزنامه نِپسابادشاگ (Népszabadság) پرتیراژترین روزنامه مجارستان و مخالف دولت این كشور متوقف شد.

به گزارش نما ، ایرنا به نقل از پایگاه های اینترنتی بالکان نوشت: به گفته مسئولان سازمان حمایت از حقوق بشر مجارستان، دلیل تعطیلی این روزنامه فشارهای دولت به علت نوشتن مقالاتی انتقادآمیز در آن علیه دولت 'ویکتور اوربان' نخست وزیر راست گرای مجارستان و دعوت مردم به برگزاری تظاهرات در مقابل ساختمان پارلمان بوده است.

630883_122.jpg


روزنامه چپ گرای نپسابادشاگ (به معنی آزادی مردم) فعالیت خود را 60 سال پیش آغاز کرد و پرتیراژترین روزنامه این کشور است.

یکی از دبیران روزنامه نپسابادشاگ در فیس بوک خود نوشت، خبرنگاران این روزنامه از تعطیلی ناگهانی این روزنامه در حیرت و تعجب فرو رفته اند و حتی به آنان اجازه ورود به ساختمان روزنامه نیز داده نمی شود.

حدود دوهزار مجاری نیز دیشب (شنبه شب) در اعتراض به متوقف شدن چاپ بزرگترین روزنامه اپوزیسیون در مجارستان به نام ، تظاهرات اعتراض آمیزی در شهر بوداپست پایتخت این کشور برگزار کردند.

روزنامه 'اوچوتکان' یکی از آخرین نشریه های اپوزیسیون نیز در فیس بوک خود نوشت، حزب 'یوبیک' از احزاب ملی گرای مجارستان با اشاره به تعطیلی روزنامه نپسابادشاگ، حزب 'فیدس' به رهبری ویکتور اوربان نخست وزیر را متهم کرده که خواهان کنترل بر تمامی رسانه های جمعی در این کشور است.

'مارتین شولتس' رئیس پارلمان اروپا نیز در پایگاه اینترنتی خود تعطیلی ناگهانی روزنامه نپسابادشاگ در مجارستان را نگران کننده خواند و با تظاهرکنندگان مجاری در این رابطه اعلام همبستگی کرد.

۱۳۹۵/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...