نسخه چاپی

افشای جزییات بیشتری از طرح ترور پوتین

عکس خبري -افشاي جزييات بيشتري از طرح ترور پوتين

روز دوشنبه شب مشخص شد كه تروریست‌هایی كه در اوكراین دستگیر شده اند و مظنون به برنامه ریزی برای ترور نخست وزیر روسیه هستند، مدت‌ها قبل، یعنی در سال 2007 در نزدیكی مسیر راه آهن مسكو به سمت فرودگاه «ونوكووا» بمب جاسازی كرده بودند كه تنها چند روز بعد از آنكه "آدام عثمایف" و همدستانش در اودسا دستگیر شدند و او طی بازجویی‌ها محل اختفای آن را ترسیم كرد، این مواد منفجره كشف شدند.

بر اساس اطلاعات بدست آمده افراد دستگیر شده در اوکراین که قصد ترور نخست وزیر روسیه را داشتند با شبکه تروریستی «دوکا عمروف» بودند و سرکرده تروریست‌ها هم اعتراف کرده که در انگلیس کار با مواد منفجره را آموخته است.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، روز دوشنبه جزییات بیشتری از خبر جنجالی مربوط به طرح نافرجام ترور "ولادیمیر پوتین" نخست وزیر روسیه و نامزد پست ریاست‌جمهوری این کشور بدست آمده است. تروریست‌هایی که در این رابطه در اوکراین دستگیر شده‌اند ظاهرا در مسیر حرکت اتومبیل نخست وزیر روسیه در مسکو مواد منفجره پنهان کرده بودند و سرکرده آنان در لندن کار با مواد منفجره را آموخته است.

روز دوشنبه شب مشخص شد که تروریست‌هایی که در اوکراین دستگیر شده اند و مظنون به برنامه ریزی برای ترور نخست وزیر روسیه هستند، مدت‌ها قبل، یعنی در سال 2007 در نزدیکی مسیر راه آهن مسکو به سمت فرودگاه «ونوکووا» بمب جاسازی کرده بودند که تنها چند روز بعد از آنکه "آدام عثمایف" و همدستانش در اودسا دستگیر شدند و او طی بازجویی‌ها محل اختفای آن را ترسیم کرد، این مواد منفجره کشف شدند.

لازم به ذکر است که فاش شدن طرح سوء قصد به جان ولادیمیر پوتین طی یک عملیات مشترک از سوی سرویس‌های ویژه اطلاعاتی-امنیتی روسیه و اوکراین و در خاک کشور اوکراین صورت گرفت و بروز یک حادثه (انفجار و آتش سوزی ناشی از مواد منفجره در آپارتمان محل اختفای تروریستها) به دستگیری آنها کمک کرد.

طی این عملیات 3 نفر از اعضای یک باند تروریستی که تحت پیگرد قضایی بین المللی قرار دارند، دستگیر شدند که از اطلاعات بدست آمده از آنها مشخص شد که قصد داشتند بلافاصله بعد از انتخابات 4 ماه مارس در روسیه برای انجام نقشه خویش به مسکو سفر کنند.

علاوه بر این یکی از مقامات سرویس‌های امنیتی جمهوری چچن نیز اعلام کرده است که افراد دستگیر شده در اوکراین تحت فرماندهی شبکه تروریستی "دوکا عمروف" قرار داشتند.

ضمن اینکه برنامه «ورمیا» از شبکه یک تلویزیون روسیه اطلاعات جدیدی هم در خصوص فاش کرده است. ظاهرا عثمایف در بازجویی‌ها اعتراف کره است: زمانی که در انگلیس دانشجوی دانشگاه اقتصاد لندن بوده، کار با مواد منفجره را آموخته بود و در عین حال با مبارزین روسی که به این کشور پناهنده شده‌اند، آشنا شده است.

به گفته وی، در ابتدا از او خواسته شد تا دو نفر را در این زمینه آموزش دهد و هدف نهایی هم سفر به مسکو و ترور نخست وزیر روسیه بود.

عثمایف اعتراف کرد که بخشی از مواد منفجره می‌بایست در یکی از خیابان‌های مسکو در مسیر حرکت اتومبیل ولادیمیر پوتین جاسازی می‌شد.

لازم به ذکر است که 3 نامزد دیگر پست ریاست‌جمهوری روسیه: "گنادی زوگانوف" از حزب کمونیست روسیه، "سرگئی میرونوف" از حزب «روسیه عادل» و "ولادیمیر ژیرینوفسکی" از حزب لیبرال دموکراتیک روسیه، بعد از انتشار اخبار مربوط به طرح سوء قصد به جان ولادیمیر پوتین گفتند که این اخبار تصادفی نبوده که یک هفته قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری فاش شده است و این مسئله بخشی از فعالیت انتخاباتی نخست وزیر روسیه است.

انتخابات ریاست‌جمهوری در روسیه 4 ماه مارس (14 اسفند) برگزار خواهد شد.

همانطور که رسانه‌های گروهی روز گذشته اعلام کردند، بر اساس اطلاعات سرویس‌های امنیتی اوکراین، در جریان یک عملیات ویژه فردی به نام "آدام عثمایف" 31 ساله دستگیر شده است که مورد پیگرد قضایی بین المللی قرار دارد که دو نفر دیگر از همدستان وی نیز در این عملیات دستگیر شدند.

این تروریست‌ها بطور مخفیانه وارد خاک اوکراین شده بودند و با تغییر قیافه دائما محل سکونت خود در شهربندری اودسا را تغییر می‌دادند. این افراد در تاریخ 4 فوریه درصدد آماده سازی مواد منفجره بودند که در نتیجه آن یک انفجار و سپس آتش سوزی رخ داد، یکی از آنها کشته و 3 تن دیگر زخمی شدند. خود عثمایف با وجود زخمی شدن در زمان حادثه موفق به فرار گردید که بعدا با رد گیری تلفن موبایل وی دستگیر شد.

۱۳۹۰/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...