نسخه چاپی

فالن: روسیه رقیب غرب است نه متحد آن

وزیر دفاع بریتانیا ضمن اشاره به جنگ جاری در سوریه گفت روسیه بر میزان تجاوز خود افزوده و به جای اتحاد با غرب، رقیب غرب شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، «مایکل فالن» وزیر دفاع بریتانیا گفت روسیه در جنگ سوریه بسیار متجاوزتر شده و این گزینه را انتخاب کرده که رقیب غرب باشد و متحد غرب نباشد.

به نوشته روزنامه گاردین، مایکل فالن در گفت‌وگو با شبکه بی‌بی‌سی گفت، ترس از این مساله وجود دارد که دوره جنگ سرد بازگردد و ادامه داد، مداخله روسیه در اروپا بسیار نگران‌کننده است.

وزیر دفاع بریتانیا با حمایت از سخنان «بوریس جانسون» وزیر خارجه این کشور ضمن انتقاد از روسیه به دلیل ارتکاب جرایم جنگی گفت که این کشور باید برای بمباران کاروان کمک‌های بشردوستانه در سوریه، مواخذه شود.

فالن در ادامه گفت «بسیار نگران کننده، ما روسیه‌ای متجاوزتر می‌بینیم. امیدواریم روسیه متحدی برای ما در غرب باشد اما آنچه واضح است این‌که روسیه تصمیم گرفته یک رقیب باشد.»

فالن در ادامه گفت که روسیه ابتدای حضورش در سوریه گفته بود قصد مقابله با داعش را دارد اما بعد از حضور نظامی، چنین کاری نکرد.

وی همچنین گفت انگلیس همچنان برای یافتن راه حل سیاسی در سوریه اقدام می‌کند اما در ادامه افزود، انگلیس این اطمینان را ندارد که از حملات جنگنده‌های روسی بر فراز آسمان سوریه در امان باشد.

۱۳۹۵/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...