نسخه چاپی

سبك زندگی حسینی

عکس خبري -   سبک زندگي حسيني

مروری بر آموزه‌های مكتب حسینی ما را با حقایق و معارفی آشنا می‌‌كند كه می‌توان آنها را شعارهایی فراتاریخی دانست كه تا به امروز در همه نهضت‌های حقیقت‌گرای تاریخی نشانه‌ای از آن یافت می‌شود. تلاش برای احیای سنت رسول‌الله(ص) و ارزش‌های اسلامی، مبارزه با ظلم و تأكید بر حفظ عزت، تنها بخشی از آرمان‌های نهضت حسینی است.

آنگاه كه حسين‌بن‌علي(ع)، آموزگار بزرگ شهادت، خطاب به ياران‌شان فرمودند: «اني لا اري الموت الا سعاده و لا الحياه مع الظالمين الا برما»؛ مرگ را جز سعادت و خوشبختي نمي‌بينم و زندگاني با ستمگران را جز هلاکت و بدبختي نمي‌دانم، سبكي براي زيستن را بر محور عزت و آزادگي بنا نهادند كه براي هميشه تاريخ الهام‌بخش مجاهدان راه حق و مشتاقان به آزادانه زيستن خواهد بود.
مروري بر آموزه‌هاي مكتب حسيني ما را با حقايق و معارفي آشنا مي‌‌کند كه مي‌توان آنها را شعارهايي فراتاريخي دانست كه تا به امروز در همه نهضت‌هاي حقيقت‌گراي تاريخي نشانه‌اي از آن يافت می‌شود. تلاش براي احيای سنت رسول‌الله(ص) و ارزش‌هاي اسلامي، مبارزه با ظلم و تأكيد بر حفظ عزت، تنها بخشي از آرمان‌هاي نهضت حسینی است.
در اين ميان، زندگي مبتني بر عزت، آزادگي، بصيرت، شجاعت، مجاهدت و عبوديت، الگويي است که مي‌تواند تهاجم بيگانه را ناکام گذاشته و جامعه اسلامي را مصون نگه دارد و اين همه در سبک زندگي حسيني جمع آمده است.
در عرصه اجتماعي نيز تلاش براي احيای ارزش‌هاي اسلامي، مهم‌ترين آرمان عاشورايي است كه نظام اسلامي بر اساس آن بنا نهاده شده است؛ سنت‌هايي كه باید در همه عرصه‌ها در جامعه اسلامي جاري باشد، از امر به معروف و نهي از منكر و اقامه صلاه گرفته تا بسط و گسترش انصاف، عدالت، مبارزه با فقر و فساد و تبعيض!
امروز توجه به همه شعائر ديني و تلاش براي فراگير کردن و نهادينه ساختن ارزش‌هاي اسلامي در جامعه و به واقع ساختن «جامعه‌اي اسلامي» يكي از گام‌هاي مهم تحقق كامل انقلاب اسلامي است كه بايد براي دستیابی به آن تلاش شود. اين مهم آنجايي بيشتر قابل درك خواهد بود كه فراموش نكنيم جنگ نرم همه‌جانبه و تهاجم فرهنگي به ارزش‌هاي جامعه اسلامي، امروز در صدر برنامه‌هاي استكبار جهاني عليه انقلاب اسلامي قرار دارد و بيشترين بودجه‌ دشمنان صرف آن مي‌شود که بازخواني عاشورا و سبک زندگي حسيني کارآمدترين ابزار مقابله با اين تهاجمات دشمن خواهد بود.

۱۳۹۵/۷/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...