نسخه چاپی

پایگاه هوایی «ملك فهد» هدف حمله موشكی یمن قرار گرفت

به گزارش نما - ایرنا نوشت: شبکه المنار لبنان اوایل بامداد دوشنبه و در خبری فوری اعلام کرد که یگان موشکی یمن با موشک بالستیک برکان – 1 ، پایگاه هوائی ملک فهد در طائف عربستان را هدف گرفت.

ملت یمن صبح یکشنبه با شرکت در یک تظاهرات بزرگ خواستار انتقام فوری از رژیم متجاوز سعودی شد.

المنار به نقل از یک منبع نظامی یمنی تاکید کرد که موشک برکان -1 به طور دقیق به هدف اصابت کرده و حالتی از سردرگمی و سراسیمگی در اطراف پایگاه هوائی ملک فهد در طائف حکمفرما شده و آمبولانس ها در حال حرکت به سوی این پایگاه هستند.
پایگاه خبری یمنی المسیره نت هم اعلام کرد که این موشک پیشرفته محلی توسط یگان موشکی ارتش یمن و کمیته های مردمی بامداد دوشنبه شلیک و به پایگاه هوائی ملک فهد در منطقه طائف در جنوب عربستان اصابت کرد.

این پایگاه به نقل از منبع نظامی خاطرنشان کرده است: شلیک موشک بالستیک به پایگاه هوائی سعودی در چارچوب پاسخ های به جنایتی است که جنگنده های متجاوزان سعودی آمریکائی علیه مردم بی گناه یمن در جنوب صنعا مرتکب شدند.
یگان موشکی ارتش یمن و کمیته های مردمی دوم ماه سبتامبر گذشته هم با موشک بالستیک برکان - ا به یک هدف نظامی سعودی در طائف حمله کرد و این حمله تجربه ای موفقیت آمیز بود.

موشک بالستیک برکان -1 در مرکز تحقیقات و توسعه موشکی وابسته به یگان موشکی جمهوری یمن پیشرفته شده و از خانواده موشک اسکاد است که برد آن بالاتر از 800 کیلومتر می باشد.

طول این موشک 12 و نیم متر، قطر آن 88 سانتی مترو وزن آن با کلاهک جنگی حدود نیم تن است.
جنگنده های ائتلاف تحت سرکردگی رژیم سعودی عصر شنبه گذشته درسه نوبت مراسم ختمی را که در تالار بزرگ جنوب صنعا پایتخت یمن برگزار شد، بمباران کردند که به شهادت دست کم 150 یمنی و مجروح شدن صدها تن دیگر منجر شد.
برخی منابع گفته اند که تعداد شهدا و مفقودان از مرز 250 تن گذشته است.

وزارت دفاع یمن هم ظهر یکشنبه اعلام کرد که در عملیات ارتش یمن و کمیته های مردمی درمنطقه الخوبه در جیزان عربستان 25 نظامی سعودی به هلاکت رسیده و دهها تن دیگر زخمی شده اند.
شبکه المیادین خاطرنشان کرد که وزارت دفاع یمن ساعاتی بعداز بمباران هولناک و وحشیانه مراسم ختم در جنوب صنعا توسط ائتلاف تحت سرکردگی سعودی این خبر را اعلام کرده است.

المیادین تاکید کرد که به نظر می رسد این نخستین واکنش یمنی ها به جنایت ائتلاف تحت سرکردگی سعودی است.

۱۳۹۵/۷/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...