نسخه چاپی

رئیس سابق كمیسیون كشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما:

پست خانم ابتكار یك هدیه سیاسی است/ منشاء جدی ریزگردها در داخل كشور است / داعش بهانه جدید ابتكار برای فرار از مسئولیت است

عکس خبري -پست خانم ابتکار يک هديه سياسي است/ منشاء جدي ريزگردها در داخل کشور است / داعش بهانه جديد ابتكار براي فرار از مسئوليت است

پستی كه به خانم ابتكار داده شده است، یك هدیه سیاسی است و قرار نیست توسط ایشان در سازمان محیط زیست اقدام عملی جدی صورت بگیرد. رویكرد ایشان بیشتر سیاسی است و اگر ایشان می رفت در معاونت سیاسی كار می كرد و محیط زیست را به اهلش می سپرد، به نظر می رسید نتیجه اش برای ما و برای مردم خوزستان بسیار بهتر بود.

در حالی که از یک سو بدقولی ها و بی مهری هایی از سوی مقامات غربی آمریکا و آلمان به ملت ایران عرضه می شود و از سوی دیگر تبعات ناکارآمدی سازمان محیط زیست در کنترل ریزگردها متوجه 25 استان ما شده است، اما شاهد هستیم که خانم ابتکار به آلمان سفر کرده اند و توجه خاصی به سیاست کلی نظام و وظایف محوله ندارند، در این خصوص با آقای بیرانوند، رئیس سابق کمیسیون کشاورزی گفتگویی داشتیم تا به تحلیل وضع موجود بپردازیم.

آقای بیرانوند در گفتگو با نما در خصوص اهمیت مسئله ریزگردها اذعان داشت: بخشی از ریزگردها منشاء خارجی دارند ولی بخش جدی آنها منشاء داخلی دارند و ما در بسیاری از مناطق می توانیم به کنترل وضعیت بپردازیم و تشکیل کانال ریزگرد داده و مانع بلندشدن آن ها شویم. متاسفانه ما شاهد هستیم که کانال های ریزگرد در خوزستان روز به روز در حال گسترش هستند. آب های ورودی به هور الهویزه و هورالعظیم کم شده، منشاء جدی ریزگردها در داخل کشور است و متاسفانه اقدام جدی عملی شامل مالچ پاشی و کاشت گیاهان انجام نشده است.

ایشان در خصوص شایستگی های خانم ابتکار برای صدارت پست ریاست بر سازمان محیط زیست گفت: پستی که به خانم ابتکار داده شده است، یک هدیه سیاسی است و قرار نیست توسط ایشان در سازمان محیط زیست اقدام عملی جدی صورت بگیرد. رویکرد ایشان بیشتر سیاسی است و اگر ایشان می رفت در معاونت سیاسی کار می کرد و محیط زیست را به اهلش می سپرد، به نظر می رسید نتیجه اش برای ما و برای مردم خوزستان بسیار بهتر بود.

بیرانوند در خصوص گسترش عمومی بحران ریزگردها در استان های غربی گفت: ما هم به شدت تحت تاثیر ریزگردها هستیم و جنگل های بلوط زاگرس به شدت تحت تاثیر هستند و ریزگردها تاثیر جدی بر تولیدات کشاورزی ما دارد و اینها همه از صدقه سری خانم ابتکار است.

رئیس سابق کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نحوه همکاری دولت با کشورهای منطقه برای حل بحران ریزگردها در غرب ایران گفت: اصلی ترین مرجع مسئول در حل بحران ریزگردها سازمان محیط زیست است و ایشان توانایی بسیج سازمان ها و همکاری های بین المللی را ندارد تا بتواند کمک های جدی را از سایر وزارت خانه ها دریافت کند. ایشان اگر خبره کار و مشتاق به حل بحران بود، می توانست از ظرفیت وزارت امورخارجه و وزارت کشور استفاده کند و اقداماتی را در کشورهای همسایه انجام می داد، که متاسفانه این امر محقق نشده است.

ایشان با غیرمنطقی دانستن دیدگاه خانم ابتکار در خصوص عدم اقدام جدی در عراق به خاطر حضور داعش گفت: بخشی از ریزگردی که از سمت عراق می آید در قسمت هایی است که مشکل ناامنی وجود ندارد و اینکه خانم ابتکار چندوقت پیش تقصیر را گردن داعش انداخت پاسخ خیلی منطقی نیست. درست است که بخش هایی از سوریه و عراق در اشغال داعش است، اما باید پرسید که بخش هایی که اصلا داعش حضور ندارد چرا سرکار خانم ابتکار هم حضور ندارد.

ایشان در پایان گوی انتقاد را به سمت دولت برده و بیان کرد: متاسفانه این روزها دولت در بسیاری از عرصه ها ملت را با مشکلاتشان تنها گذاشته اند و اقدام جدی را برای حل مشکلات آنان انجام نداده است.

۱۳۹۵/۷/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...