نسخه چاپی

جعفری در گفتگو با نما؛

جبهه حق و باطل باید در عزاداری ها به جوانان شناسانده شود/ دشمن بصورت نرم افزاری به دنبال تحریف عزاداری های حسینی است

عکس خبري -جبهه حق و باطل بايد در عزاداري ها به جوانان شناسانده شود/ سخنرانان مواظب سخنراني هاي خود باشند/ دشمن بصورت نرم افزاري به دنبال تحريف عزاداري هاي حسيني است

دشمنان كه می دانند نمی توانند به یكباره مراسم عزاداری های حسین را از زندگی مسلمانان حذف كنند از این رو بصورت نرم افزاری به دنبال تحریف عزاداری ها هستند.

قاسم جعفری، فعالی سیاسی، در گفتگو با پایگاه خبری نما حادثه عاشورا را موسم بسیار مهمی برشمرد و گفت: اگر درست از حادثه عاشورا بهره ببریم می تواند در همه ابعاد حیات تاثیر گذار باشد.

وی در ادامه بیان کرد: عزاداری اباعبدالله حسین (ع) و احیای اذکار و حسینه‎های حسینی مدرسه‌ای است که در آن سالانه افراد در افکار و عقاید خود تجدید نظر می کنند.

این فعالی سیاسی با بیان این مطلب که مجالس عزاداری ابا عبدالله در دو بعد شور و شعور برپا می شود، اظهار داشت: مجالس امام حسین(ع) باید عالمانه باشد نه حماسی و در مجالس باید شعور حسینی موج بزند تا شور حسینی!

وی گفت: به گفته بزرگان مسیحی معتقدند اگر امام حسین (ع) مختص مسیحیان بود در هر وجب پرچمی به نام امام حسین (ع) برافراشته می کردند و در هر متر زمین، منبری دایر می کردند و با نام حسین (ع) تمام عالم را مسیحی می کردند.

جعفری بیان کرد: بزرگان مسیحی بیان می کنند مسلمانان بخصوص شیعیان مراسم و مجالس عزاداری را برگزار می کنند اما حق واقعی امام حسین (ع) را بجا نمی آورند. از این رو عزاداران باید به بعد معرفتی و عالمانه بودن در عزاداری ها توجه کنند.

نماینده سابق مجلس در ادامه به نحوه سخنرانی سخنرانان در مراسم عزاداری امام حسین (ع) اشاره و بیان کرد: سخنرانانی که در مراسم سوگواری ابا عبدالله شرکت می کنند نباید انتزاعی حرف بزنند بلکه سخنانی را مطرح کنند که به درد دین و دنیای مردم بخصوص جوانان بخورد.

وی افزود: اگر مجلس عزای ابا عبدالله را به سمتی ببریم که در آن مردم و جوانان به کمال و بالندگی دست یابند و بتوانند جبهه حق و باطل زمان حال را بشناسند می توانیم بگوییم که روح اقدام حماسه عمل را در جان جوانان با احیای عزاداری های حسین(ع) زنده کرده‌ایم.

جعفری با بیان این مطلب دشمنان به این نتیجه رسیده اند که احیای مجالس حسینی در سراسر جهان را نمی تواند به یکباره حذف کنند، گفت: دشمن در حال حاضر در تلاش است تا از طریق نرم افزاری، مجالس را تحریف کند.

این فعال سیاسی با اشاره به برگزاری سراسری مراسم شیرخوارگان حسینی، تصریح کرد: دشمنان مراسم شیر خوارگان حسینی را همچون بمب اتم در اختیار نظام اسلامی می دانند و آنها معتقدند که شیرخوارگانی که با نام حسین (ع) از شیرخوارگی آشنا می شوند در آینده می تواند در ایران و جهان تأثیر گذار باشند از این رو به دنبال تحریف نرم افزاری برگزاری چنین مراسماتی هستند و برای این هدف خود برنامه هایی را در نظر گرفته اند و به دنبال اجرای برنامه های خود هستند.

وی در خاتمه به تحریف های نرم افزاری مراسم ابا عبدالله حسین(ع) در نوحه سرایی و نحوه های اجرای نوحه ها اشاره کرد و گفت: دشمنان در قالب نوحه و نحوه های گوناگون نوحه سرایی به دنبال تحریف مراسم هستند و در این راستا برخی از مسئولان دولتی نیز بیان می کنند که نباید مراسم عزاداری رنگ و بوی سیاسی بخود بگیرد.

۱۳۹۵/۷/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...