نسخه چاپی

سالك در گفتگو با پایگاه خبری نما؛

ماه محرم و صفر ضامن تداوم انقلاب اسلامی است/ بیان سیاست عاشورا هدف مهم مبلغان دینی است/ گسترش اسلام در جهان دشمن را در اجرای برنامه هایش مأیوس كرده است

عکس خبري -ماه محرم و صفر ضامن تداوم انقلاب اسلامي است/ بيان سياست عاشورا هدف مهم مبلغان ديني است/ گسترش اسلام در جهان دشمن را در احراي برنامه هايش مأيوس کرده است

در منبرهایی كه سخن از اوضاع فعلی و معرفی یزدیان زمان و حامیان عاشورا بیان نشود می توان این منبرها را منبرهای سكولار برشمرد.

حجت الاسلام احمد سالک، عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با پایگاه خبری نما، در خصوص پاسداشت حرمت ماه محرم و صفر، گفت: ماه محرم و صفر ضامن تداوم انقلاب اسلامی است و برای حفظ این مسأله باید درسها و عبرت ها، اشارات و هر آنچه که در حادثه کربلا از مدینه تا مکه و از مکه تا عراق حتی اتفاقاتی تا روز عاشورا و بعد از آن برای خانواده و یاران امام حسین (ع) افتاده را در حرکت‌های جمعی و تشکیلاتی از آنها بهره گرفته و از محور حاکمیت که ابا عبدالله(ع) است، تبعیت کنیم.

وی افزود: بر مبلغان، مداحان و گویندگان واجب است تا در حفظ عاشورای حسینی و گسترش فرهنگ اسلامی، دشمن را در منبرهای خود به مردم، بخصوص جوانان بشناسانند و اسلام ناب را بدور از هر گونه خرافات و بدعت‌هایی که در دین بوجود آورده اند جهت تغییر افکار عمومی در صراط توحید و ولایت معرفی کنند.

به گفته سالک مبلغان و مداحان نباید در مبنرها به مسائلی غیر از سیاست های مهم عاشورا بپردازند و نگاهشان به مسائل عاشورا و تبیین مسائل دینی باید از نگاه ابا عبدالله (ع) و حضرت عباس (س) و حضرت زینب (س) جامعه را سمت ارتقا فکری و تعالی و توانمند سازی و مقاوم سازی در برابر مسائل سوق دهند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند؛ "اگر در محافل، مسائل سیاسی مطرح نشود آن محفل، محفلی سکولار است" اشاره و بیان کرد: در منبرهایی که سخن از اوضاع فعلی و معرفی یزدیان زمان و حامیان عاشورا بیان نشود می توان این منبرها را منبرهای سکولار برشمرد.

نماینده مردم اصفهان در خانه ملت اظهار داشت: ما امروز در شرایطی قرار داریم که مسائل سیاسی، اجتماعی و اهداف و آرمان های بلند عاشورا را می بایست از متن سخنان امام حسین(ع) حضرت ابوالفضل عباس(س) و حضرت زینب (س) بیان کنیم.

سالک در ادامه با تأکید بر این مطلب که امام خمینی (ره) با تأسیس انقلاب اسلامی جهان دو قطبی را بر هم زد، گفت: قبل از انقلاب اسلامی جهان به دو قطب شرق و غرب تقسیم شده بود و دو کد خدا بر این دو قطب حکمرانی می کردند اما بنیان گذار جمهوری اسلامی با "شعار نه شرقی و نه غربی" خط بطلانی، بر دو قطبی بودن جهان کشید وقطبی به نام اسلام جهت رهایی مسلمانان و آزادگان از یوغ استعمار و استثمار بنیان گذاری کرد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس، گفت: دشمنان اسلام بعد از سی و هشت سال از گذشت انقلاب به این نتیجه رسیده‌اند که باید در جهت مقابله با انقلاب و عاشورا به عقب باز گردند و برای مهار و تضعیف ایران از طریق قراردهای مختلف حرکت‎های خود را آغاز کرده است.

سالک در ادامه اظهار داشت: غرب برای جلوگیری از نزدیک شدن جوانان با فرهنگ عاشورایی از یازده شبکه تلویزیونی لس آنجلس شبکه‎‎ای را تأسیس کرده که در آن شبکه علیه امام حسین (ع) و هدف قیامش صحبت می کند و می خواهد از طریق برنامه‎های این شبکه در تلاش است قداست عاشورا و انقلاب اسلامی را بشکند و مسئولان وظیفه دارند با تدوین برنامه های فرهنگی و اجتماعی و بیان حقیقت های عاشورا مقابل هجمه‌های دشمن ایستادگی کنند.
به گفته سالک غرب در خصوص شکسته شدن قداست اسلام از طریق جنگ نرم وارد شده است اما علی رغم حرکت‎های دشمن امروز شاهد هستیم در بیش از 850 نقطه ایران و 70 نقطه جهان مراسم عزاداری امام حسین (ع) برگزار می شود و این بدان معنا است که فرهنگ عاشورا نه تنها تضیعف نشده بلکه در جهان گسترش یافته و این گسترش باعث شده تا دشمن در اجرای برنامه های خود مأیوس شود

۱۳۹۵/۷/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...