نسخه چاپی

مربی استقلال در گفت و گو با نما:

در استقلال هم مسئولیت‌ها سنگین است و هم توقعات بالا

عکس خبري -در استقلال هم مسئوليت‌ها سنگين است و هم توقعات بالا

در استقلال هم مسئولیت‌ها سنگین است و هم توقعات بالا. استقلال همیشه استقلال است و شاكله‌اش همانی كه همه دیدند. مهم این است كه شرایط چگونه رقم بخورد و چه بازخوردی داشته باشد همان طور كه گفتم ما می‌دانیم كه كجا آمده‌ایم و باید چه ذهنیتی ایجاد كنیم در این بین كار سختی داریم كه قطعا روزهای سختی را در پیش خواهیم داشت.

محمد خرمگاه دستیاراول علیرضا منصوریان امسال با حضور در کادر فنی استقلال با چالش بزرگی روبه روست. او که سالها در استقلال و در پست دفاع بازی کرده، آمده که با همبازی قدیمی خود استقلال مظلومی را دگرگون کند. کاری که با توجه به موقعیت فعلی استقلال در جدول لیگ تا به امروز هنوز به آن نرسیده اند. اما آنها توانستند مرحله اول جام حذفی را با سلامت سپری کنند و با توجه به حذف پرسپولیس از جام حذفی منصوریان و خرمگاه توانستند ناکامی های لیگ را با این پیروزی در جام حذفی جبران کنند.


استقلال به نظر می رسد که بعد از هفته ها ناآرامی کمی به آرامش رسید؟

بعد از پیروزی برابر ذوب‌آهن استقلال تا حدودی از بحران بزرگ نتیجه‌گیری دور شد و خودش را رده دهم جدول بالا کشید، البته این تازه شروع کار ماست و بدون شک جایگاه دهم در شان استقلال و هوادارانش نیست و تا انتهای فصل زمان زیادی فرصت داریم که باید از این فرصت ها به بهترین شکل استفاده کنیم تا جایگاه تیم پرهواداری چون استقلال به بالای جدول برسد.



درباره روند استقلال از شروع لیگ تا این زمان کمی برای خوانندگان ما بگویید؟

در هفت هفته ابتدایی در نتیجه گیری خوب عمل نکردیم اما روند رو به رشدی را طی کردیم. در نتیجه گیری واقعا بد شانس بودیم اما تلاش ما این بود تا کاری را انجام بدهیم که استقلال پیشرفت کند. حضور پرتعداد بازیکنان جدید در ترکیب استقلال نیز یکی دیگر از دلایل نتیجه نگرفتن تیم در هفته‌های اول بود اما اکنون دیگر آن روزها را پشت‌سر گذاشتیم و شرایط ایده آلی داریم. در بازی برابر پرسپولیس و ذوب آهن نیز عملکرد خوبی داشتیم و در نهایت پیش از شروع تعطیلات اولین برد را کسب کردیم.


در جام حذفی هم که مرحله اول را به سلامت عبور کردید و چشم انتظار بازی بعدی هستید؟

جام حذفی برای این تیم از اهمیت زیادی برخوردار است و بعد از حذف پرسپولیس اکنون یکی از بزرگترین حریفان ما در جام حذفی نیست و استقلال تلاش زیادی برای قهرمانی در جام حذفی خواهد کرد.
 
 دلیل اهمیت زیاد جام حذفی برای استقلال چیست؟

جام حذفی برای ما ارزش زیادی دارد زیرا با 5 بازی می شود یکی از دو جام معتبر فوتبال ایران را کسب کرد. به همین دلیل برای حضور پر قدرت در این بازی ها برنامه خاصی داریم


شما خودتان از مدافعان خوب استقلال بودید درباره عملکرد خط دفاعی این تیم چه نظری دارید؟

انتقادات باید به عملکرد سازمان دفاعی تیم ما باشد و نه خط دفاع. همانگونه که حمله از بازیکنان دفاع و دروازه بان شروع می‌شود، کار دفاعی نیز از خط حمله آغاز می شود و اگر همه بازیکنان باهوش و بدون استرس عمل کنند خواهید دید که مشکلات دفاعی تیم ما به حداقل می رسد. همه تلاش خود را می کنیم تا دیگر اشتباه فردی نداشته باشیم. ما ناهماهنگی در خط دفاع نداشتیم تنها اشتباهاتی وجود داشت که سعی می کنیم آنها را برطرف کنیم.


درباره جوانگرایی استقلال در روزهای سخت لیگ نظر خاصی ندارید؟

در این سال‌ها یاد گرفتیم شجاع باشیم زیرا آدم ترسو، مرده است. جوانگرایی به نفع استقلال است و در ادامه خواهید دید این جوانان برای استقلال روزهای خوبی را خواهند ساخت. سعی کردیم این شجاعت را به بازیکنان نیز القا کنیم و هر چند هنوز تیم به شرایط آرمانی نرسیده اما عملکرد بازیکنان نوید روزهای خوب را می دهد . اگر ما و هواداران به هم اطمینان داشته باشیم همه چیز درست می شود ما به کار خود اطمینان داریم ما امسال 6 بازیکن را جدید آورده ایم و اینها تا با هم هماهنگ شوند زمان می برد ما اینها را می دانیم و می دانیم تماشاگران از ما چه می خواهند اینکه می گویید تماشاگر ما را تشویق می کنند چون آنها کار خوب و بد را تشخیص می دهند من دست تک تک آنها را می بوسم مطمئن باشند این بچه ها قابلیت زیادی دارند و به شرایط آرمانی می رسیم.


روزی که قرار شد به استقلال بیایید فکر می کردید در این تیم این همه مشکلات داشته باشید؟

فکر می‌کنم کادر فنی استقلال به خوبی با شرایط تیم آشنا هستند و می‌دانند که به چه تیمی آمده‌اند در استقلال هم مسئولیت‌ها سنگین است و هم توقعات بالا. استقلال همیشه استقلال است و شاکله‌اش همانی که همه دیدند. مهم این است که شرایط چگونه رقم بخورد و چه بازخوردی داشته باشد همان طور که گفتم ما می‌دانیم که کجا آمده‌ایم و باید چه ذهنیتی ایجاد کنیم در این بین کار سختی داریم که قطعا روزهای سختی را در پیش خواهیم داشت.

۱۳۹۵/۷/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...