نسخه چاپی

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در گفتگو با نما :

بهره برداری از نخستین ماهواره مخابراتی كشور

عکس خبري -بهره برداري از نخستين ماهواره مخابراتي کشور

حسن حدادپور رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: ماهواره ناهید 1 به عنوان نخستین ماهواره مخابراتی كشور ظرف چند ماه آینده به بهره برداری می رسد .

به گزارش نما ، حسن حدادپور رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در دومین همایش دانش آموزی علوم و فناوری فضایی در گفتگو با خبرنگار گفت: مهمترین خبر خوشی که از پژوهشگاه فضایی داریم ، بهره برداری از ماهواره ناهید 1 است ، که انشاء الله تا پایان سال این ماهواره در مدار قرار خواهد گرفت .
حدادپور افزود: با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی 2 پروژه را در حوزه های ماهواره مخابراتی و ماهواره سنجش با نام ناهید 2 و پارس 1 آغاز کرده ایم که ازآن میتوانیم به عنوان خبر خوش دیگر حوزه فضایی یاد کنیم.
رئیس پژوهشگاه فضایی ایران همچنین تصریح کرد : ماهواره ناهید 2 و پارس 1 تا پایان سال 97 به بهره برداری می رسد .
حدادپور با اشاره به سرمایه گذاری پژوهشگاه فضایی ایران در کشف و پرورش استعدادهای جوان در این عرصه گفت: اهمیت دادن به دانش آموزان مستعد در حوزه فضایی به عنوان آینده سازان این صنعت نقش بسزایی در پیشرفت حوزه فضایی دارد ،از این رو برنامه های متنوعی از جمله
برپایی کارگاههای آموزشی فضایی، ساخت ماکت ماهواره، رصد خورشید و خلاقیت در فضا را برای دانش آموزان علاقه مند در پژوهشگاه فضایی تدارک دیده ایم .
دومین همایش دانش آموزی علوم و فناوری فضایی با هدف آشنایی نوجوانان کشور با علوم فضایی، توسط پژوهشگاه فضایی ایران برگزارشد.
گفتنی است هفته جهانی فضا همه ساله از ۴ تا ۱۰ اکتبر ( ۱۳ تا ۱۹ مهرماه) برای ترویج و آموزش علوم و فناوری فضایی و نقش آن در بهبود زندگی بشر و نیز ایجاد توسعه پایدار است در سراسر دنیا برگزار می شود.
انجمن هفته جهانی فضا، همه ساله شعاری برای این هفته انتخاب می کند تا فعالیتها و رویدادهایی که در سراسر جهان به این مناسبت برگزار می شود، بر آن محور باشد.
شعار انتخاباتی برای هفته فضا در سال جاری «سنجش از دور، توانمندسازی آینده» عنوان شده است و با انتخاب این شعار، موضوع رصد زمین از فضا و کاربرد آن در جهت بهبود زندگی بشر، مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

۱۳۹۵/۷/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...