نسخه چاپی

با پشتیبانی ولایت، دشمن را شكست دادیم

نماینده نیروهای بسیج مردمی عراق گفت: اگر پشتیبانی ولایت رهبری مقام معظم رهبری و مرجعیت نبود، عراق سقوط كرده بود و چیزی از نام امام حسین (ع) باقی نمی‌ماند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سید حمید الحسینی امروز در مراسم پیش از حرکت دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مشکل اصلی که ما در عراق با آن مواجه بودیم، موضوع داعش بود که آن‌ها بیش از نصف عراق را به تصرف خود درآورده بودند و تا ۴۰ کیلومتری کربلا و نزدیکی نجف اشراف رسیده بودند، به طوری که سرزمین سامرا را به کل در اختیار خود داشتند.

وی افزود: متاسفانه با پیشروی‌هایی که داعش داشت تا نزدیکی کاظمین رسیده بودند، به طوری که عراق در نزدیکی سقوط قرار داشت که توانستیم با فتوا و پشتیبانی مرجعیت و رهبری انقلاب اسلامی، از این مشکل بزرگ رهایی یابیم. خوشبختانه ما توانستیم همه شهرهای تحت تصرف داعش را آزاد کرده و آنان پس از پی بردن به شکست‌شان به سمت اهل سنت حمله بردند که بسیاری از اهل سنت را کشته و آواره کردند.

الحسینی تصریح کرد: در حال حاضر ما در مناطق سنی‌نشین عراق هستیم تا شهرهای آن مناطق را نیز آزاد کنیم که تاکنون هیچ نقطه شیعه‌نشین که آزاد نشده باشد وجود ندارد به جز شهر نینوا در موصل است که این شهر در مرز بین سوریه و عراق قرار گرفته است که به امید خدا آخرین استانی که از دست داعشی‌ها آزاد خواهیم کرد، موصل است.

وی یادآور شد: در حال حاضر امنیت در همه مناطق شیعه‌نشین عراق به خصوص عتبات عالیات برقرار است، به طوری که ۱۴۰ هزار نیروی بسیجی و غیر از نیروهای ارتش و پلیس در اختیار داریم که نیروهای بسیجی همگی از نیروهای حزب الهی و هیئتی هستند که تقریبا ۲۰ درصد این نیروها اهل سنت هستند و تاکنون با مشکلی مواجه نبودیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: درباره حسینیه اعظم زنجان مطالبی دریافت کرده بودم، اما باور آن برایم سخت بود که ما جاهای بزرگی داریم که این‌گونه توسعه پیدا نکرده بود، باید گفت که ما بزرگ شده و تربیت یافته موکب‌های عزاداری بوده‌ایم و چنین چیزی به این گستردگی و وحدت مردمی مشاهده نکرده بودم که چگونه مردم تحت نظر یک موکب عزاداری جمع شده و هم‌صدا یک شعار می‌دهند.

الحسینی تصریح کرد: امروز در این مرکز ملی و فرهنگی حضور یافتم تا از نزدیک شنیده‌های خود را مشاهده کنم و بگویم که در جهان شیعانی هستند که در زیر نظر یک موکب عزاداری کوچ جمع شده و یک صدا شعار حسینی می‌دهند امیدوارم مردم این دیار قدردان این دستاورد مهم باشند و از آن حفاظت و نگه‌داری کنند.

وی گفت: استان زنجان بزرگ‌ترین موکب عزاداری امام حسین (ع) را دارد که این بزرگ‌ترین افتخار برای مردم این دیار محسوب می‌شود و برای ما نیز افتخار بسیار بزرگی است که در این مراسم حضور یافته‌ایم.

۱۳۹۵/۷/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...