نسخه چاپی

وزیر كشور آلمان: تهدید ترور در كشور ما همچنان بالا است

وزیر كشور آلمان عملیات تروریستی برنامه ریزی شده در شهر كمنیتس آلمان از طرف یك مظنون ترور ۲۲ ساله را مشابه برنامه ریزی برای حملات تروریستی پاریس و بروكسل دانسته و تهدید ترور در كشورش را همچنان بالا ارزیابی كرد.

به گزارش نما به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، بر اساس اطلاعات پلیس آلمان، "جابر البکر"، مظنون ترور 22 ساله ای که شب گذشته بعد از عملیات جستجوی گسترده در شهر لایپزیگ دستگیر شد ارتباطاتی با داعش داشته است. رئیس اداره پلیس جنایی ایالت زاکسن آلمان در این باره اظهار داشت که رویکرد و رفتار این مظنون ترور نشان دهنده ارتباط و زمینه های تروریسم داعش در وی دارد.

پلیس آلمان بعد از کشف مقدار زیادی مواد منفجره بسیار خطرناک در محل سکونت یک مظنون به حملات تروریستی در شهر کمنیتس ایالت زاکسن آلمان عملیات جستجوی بسیار گسترده ای را برای یافتن این مظنون فراری انجام داد و بالاخره شب گذشته وی را در شهر لایپزیگ آلمان دستگیر کرد. وی مظنون به آماده سازی یک حمله تروریستی بزرگ در فرودگاهی در آلمان بود.

این فرد مظنون به ترور که یک پناهنده سوری 22 ساله بود "جابر البکر" نام داشت و بر اساس اطلاعات سازمان های آلمانی از سال 2015 به آلمان آمده و چند ماهی بود که به عنوان پناهنده به رسمیت شناخته شده بود.

"توماس دمایزیر"، وزیر کشور آلمان حمله تروریستی مد نظر این مظنون ترور را مشابه حملات تروریستی پیشین در اروپا دانسته و گفت: آماده سازی انجام گرفته ( برای حملات تروریستی) در شهر کمنیتس آلمان بر اساس همه آنچه ما امروز می دانیم مشابه آماده سازی است که عاملان حملات تروریستی در پاریس و بروکسل انجام دادند.

وی در این باره ابراز خرسندی کرد که مظنون ترور فراری دستگیر شده و سازمان های امنیتی توانستند از یک حمله تروریستی جلوگیری کنند.

دمایزیر از نیروهای امنیتی درگیر در این عملیات تشکر کرده و تاکید کرد که وضعیت تهدید در آلمان همچنان بدون تغییر بالا است.

وزیر داخلی ایالت زاکسن آلمان نیز کار نیروهای امنیتی شرکت کننده در عملیات دستگیری این مظنون ترور را تمجید کرده و آن را یک موفقیت بزرگ نامید.

رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان بعد از این عملیات خواستار کنترل و بازرسی کامل همه پناهندگان شده و گفت: همه آن پناهندگانی که در حال حاضر در کشور ما هستند باید تحت کنترل و بازرسی سازمان های اطلاعاتی ما قرار گیرند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۷/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...