نسخه چاپی

مشاور وزیر امور خارجه در گفتگو با نما بیان كرد:

نقش مستقیم آمریكا در جنایت اخیر عربستان

عکس خبري -نقش مستقيم آمريکا در جنايت اخير عربستان

حسین شیخ الاسلام گفت:آل سعود كه خود را در باتلاق یمن می بینید و به شكست قطعی رسیده از روی عجز دست به چنین جنایت هایی می زند. به عبارتی آنها به طور كامل دیوانه شده اند.

جنایت حمله عربستان به یک مراسم ختم در صنعا آن قدر وحشتناک بود که حتی حامیانش هم نتوانستند از کنار آن مانند همیشه به راحتی بگذرند و مجبور شدند اندک واکنشی از خود نشان داده و عربستان را محکوم کنند، اما چرا وهابیون آل سعود دست به چنین جنایت وحشتناکی زدند.
مشاور وزیر امور خارجه در این باره توضیح داد: مراسم ختمی که برگزار شد مربوط به پدر «جلال الرویشان» وزیر کشور یمن و مدیر دفتر «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور پیشین یمن بود و گمان عربستانی ها این بود که در این مراسم تعداد زیادی از مسئولان یمنی حضور دارند به همین جهت اقدام به بمباران این مراسم کردند.
حسین شیخ الاسلام با بیان اینکه دولت عربستان یک حکومت متکی به فرد است، افزود: عربستانی ها چون در کشور خودشان با مردم کاری ندارند و حکومت دیکتاتوری دارند، بر این باورند که اگر مسئولان یمنی را مورد هدف قرار دهند خواهند توانست این کشور را به تسلیم وا دارند، غافل از اینکه آنها در یمن با یک حزب و گروه و یا چند مسئول روبرو نیستند و این مردم یمن هستند که در برابر اینها ایستاده اند.
این کارشناس امور بین المللی ادامه داد: از سوی دیگر آل سعود که خود را در باتلاق یمن می بینید و به شکست قطعی رسیده از روی عجز دست به چنین جنایت هایی می زند. به عبارتی آنها به طور کامل دیوانه شده اند.
مدیر کل سابق امور بین الملل مجلس به نقش مستقیم آمریکا در جنایات آل سعود اشاره کرد و افزود: این که آمریکائی ها می گویند ما تنها به آل سعود سلاح می فروشیم و دیگر کاری نداریم که آنها چگونه از آن استفاده می کنند، خلاف قواعد بین المللی است، این کار دقیقا ً مانند فروش سلاح به تروریست ها ست.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به تبیین نقش آمریکا در کشتار مردم یمن پرداخت و گفت: آمریکا با هواپیماهای سوخت رسان خود در این جنگ نقش فعال و گسترده دارد، چرا که این هواپیماها هستند که کار سوخت گیری جنگنده های سعودی را برای حمله به یمن انجام می رسانند.
سفیر سابق ایران در سوریه در توضیح این مسئله اظهار داشت: آمریکائی ها کلاه گشادی سر عربستان گذاشته اند، به عبارتی هواپیماهای پیشرفته ایی که در اختیار عربستان گذاشته اند، مخزن سوخت کوچکی دارند که با یکبار سوخت گیری نمی توان حتی با آن به یمن رفت و برگشت، به همین دلیل این هواپیماها برای انجام عملیات وابسته به آمریکا هستند.
وی ادامه داد: آمریکائی ها این اقدام را برای تامین امنیت اسرائیل صورت داده اند تا زمانی این سلاح ها علیه این رژیم غاصب استفاده نشود و به عبارتی همه چیز را تحت کنترل خودشان دارند و آل سعود تنها میلیاردها دلار صرف خرید سلاح هایی کرده که حتی نمی تواند بدون کمک آمریکا از آن بهره ببرد.
شیخ الاسلام در پایان این گفت و گو به سکوت نهادهای بین المللی هم اشاره ایی داشت و افزود: باید گفت که دیگر در سایه اقدامات غربی ها، نهاد بین المللی باقی نمانده چرا که بزرگترین آنها که سازمان ملل است بخاطر یک مشت پول، چشمانش را بر روی جنایت عربستان می بند و نام آنها را از لیست جنایتکاران کودک کش خارج می کند.

۱۳۹۵/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...