نسخه چاپی

ارتش سوریه دو منطقه در شمال حماه را پس گرفت

ارتش سوریه امروز سه‌شنبه موفق شد دو منطقه جدید را از گروههای مسلح تروریستی در شمال استان حماه پس بگیرد. همزمان بسیاری از راههای امدادی تروریست‌ها مسدود شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، ارتش سوریه در ادامه درگیری در شمال استان حماه، امروز سه‌شنبه موفق شد دو روستای «الکباریه» و «کوکب» را از تروریست‌ها پس بگیرد و آزاد کند.

گروههای مسلح در صفحات فضای مجازی به این شکست اذعان کردند و سایت‌های وابسته به مخالفان از جمله وبگاه شبکه «اسمارت» اذعان کرد که ارتش سوریه پس از نبردی سنگین بر این دو منطقه مسلط شده است.

همچنین گروهک «جیش العزه» وابسته به گروهک «ارتش آزاد» اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه از محور روستای الکباریه و ایست «المحطه» پیشروی کردند و بر روستای «کوکب» نیز مسلط شدند.

همزمان جنگنده‌های روسیه نیز با حملات شدید به مواضع گروههای تروریستی، از ارتش سوریه حمایت هوایی کردند.

انسداد راههای امدادی تروریست‌ها در شمال حماه

همچنین ارتش سوریه با ایجاد درگیری‌ در چندین محور مختلف، موفق شده است اغلب راههای امدادی به تروریست‌ها در شمال حماه را مانند «مسیر سجنه» و «تحتایا» مسدود کند.

«ابو المجد الحمصی» سخنگوی نظامی گروهک «جیش النصر» به شبکه اسمارت گفته که «تداوم قطع مسیرهای امدادی به ضعف موضع گروهها منجر میشود و این به معنای کمک به نیروهای ارتش سوریه برای پیشروی در منطقه خواهد بود».

هم‌اکنون طبق اخبار رسیده، حرکت کمک‌ها و تحرک نیروهای امدادی و لجستیک گروههای مسلح از شمال حماه دچار مشکل جدی شده و یکی از دلایل آن درگیری داخلی گروههای مسلح در نقاط دیگر است.

جبهة فتح الشام (جفش/ جبهة النصره سابق)، جیش النصر، جیش العزه، ابناء الشام و جند الشام از جمله گروههای مسلح حاضر در درگیری‌های شمال حماه هستند.

۱۳۹۵/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...